י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
התריע על הסכנה

שוד שהשתבש: עיתונאי יהודי נרצח בפריצה לביתו

עיתונאי יהודי בן 70 נרצח במהלך שוד לילי בביתו. משטרת דרום אפריקה תיארה את האירוע כ"שוד שהשתבש". שבעה אנשים נעצרו ביוהנסבורג שבועיים לאחר מכן; אחד נהג במכונית שנגנבה ממעונו של העיתונאי

שוד שהשתבש: עיתונאי יהודי נרצח בפריצה לביתו
שוד עם נשק חם צילום: Pixabay

ג'רמי גורדין, אחד העיתונאים הבולטים בדרום אפריקה, כתב שוב ושוב בחודשים האחרונים על פריצות לבית משפחתו ביוהנסבורג. בטור שבועי הוא הביע מורת רוח מהרמות המשתוללות של הפשיעה, הריקבון העירוני הגובר והפסקות החשמל הקבועות שסבלו דרום אפריקאים כתוצאה מניהול כושל ושחיתות.

באחת הכתבות שכותרתה היתה "זה נהיה חשוך, חשוך מדי מכדי לראות" על שם השיר של בוב דילן, הוא התייחס לשני ילדיו, שניהם בשנות העשרים לחייהם. "אני לא מציע שתמצאו את עצמכם בבריחה נואשת מעבר לגבול שלכם, שבית הקברות שלכם עשוי להיות חרוש וזרוע אשפה. אבל מגיע זמן שבו דברים מתפרקים בבירור", סיכם.

הוא הוסיף, כשהרמז לזהותו היהודית ברורה לכל מי שמכיר את ההיסטוריה היהודית, "ואתה, שכל חייך לפניך (כמו שאומרים), צריך לשקול ברצינות ללכת לגור במקום אחר. אנחנו עושים את זה כבר מאות שנים, אחרי הכל".

ב-31 במרץ התממשו חששותיו הקשים ביותר של גורדין: הוא נרצח במהלך שוד לילי בביתו. הוא היה בן 70. משטרת דרום אפריקה תיארה את האירוע כ"שוד שהשתבש", אך לא ציינה את סיבת המוות המדויקת. שבעה אנשים נעצרו ביוהנסבורג שבועיים לאחר מכן; אחד נהג במכונית שנגנבה ממעונו של גורדין, כך דווחה סוכנות הידיעות JTA.

גורדין נולד בפרטוריה ב-1952, במשפחה יהודית ממוצא ליטאי ולטבי. לאחר תקופה בדרום וייטנאם, שם עבד אביו הרוקח עבור ארצות הברית, המשפחה חזרה לדרום אפריקה. גורדין למד בתיכון בברקפאן, עיירה ביוהנסבורג, סמל למעמד הפועלים הלבן במדינה, שאליה התייחס לעתים קרובות במאמריו.

גורדין השיג מלגה ללימודים בישראל וסיים תואר ראשון באוניברסיטה העברית בירושלים. הוא שירת בגדוד צנחנים של חיל ההגנה הדרום אפריקאי, ואז החל בקריירה פורה בעיתונאות.

גורדין הותיר אחריו את אשתו דבורה בלייק, ואת ילדיו ג'ייק ונינה.

שוד דרום אפריקה רצח עיתונאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד