ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
בהשתתפות שר החוץ

האיחוד האירופי הצדיע לקהילות היהודיות באוקראינה

שר החוץ ביקר, במהלך פגישותיו המדיניות בבריסל, בתערוכת הצדעה מיוחדת שנפתחה היום בבריסל, שמעניקה הצצה לפעילות מצילת חיים שמקיימת "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" בתמיכת האיחוד האירופי

האיחוד האירופי הצדיע לקהילות היהודיות באוקראינה
האיחוד האירופי באירוע לקהילות היהודיות באוקראינה צילום: באדיבות המצלם

שר החוץ אלי כהן ביקר, במהלך פגישותיו המדיניות בבריסל, בתערוכת הצדעה מיוחדת שנפתחה היום בבריסל, שמעניקה הצצה לפעילות מצילת חיים שמקיימת "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה", בשיתוף שלוחי חב"ד ורבני הערים במדינה המזרח אירופית, ובתמיכת האיחוד האירופי.

האירוע התקיים בבניין המרכזי של הנציבות האירופית בבריסל, ביוזמת נציב השכנות של האיחוד האירופי, אוליבר ורהלי, האחראי בין היתר גם על הקשר עם אוקראינה מטעם האיחוד, והשר כהן התרשם מאוד מהמוצגים והתמונות והזכיר כי בביקורו באוקראינה לפני כמה חודשים ראה מקרוב את הפעילות החשובה.

בתערוכה ובטקס ההצדעה נכחו בכירים נוספים מהאיחוד ובהם יו"ר הפרלמנט של האיחוד האירופי רוברטה מצולה, נציבים ושגרירי מדינות באיחוד, לצד סגן יו"ר "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" והאחראי על קשרי החוץ שלה הרב רפאל רוטמאן - שהגיע במיוחד מקייב; והרב לוי מטוסוב המשמש בין היתר נציג ה"פדרציה" באיחוד האירופי.

האיחוד האירופי מסייע לפדרציה ובאמצעותה לרבבות אוקראינים, יהודים ולא יהודים, שחולצו מהקרבות בערי החזית בחודשים הראשונים למלחמה ובמימון סלי מזון, אמצעים הומניטריים ותרופות.

הנציב ורהלי אמר כי הוא משתומם נוכח הפעילות של "הפדרציה" שאנשיה "נותנים אוכל, עזרה רפואית, חימום ותאורה ליהודים ולא יהודים. תודה רבה לכם על השירות שלכם למען העם באוקראינה".

יו"ר הפרלמנט מצולה אמרה: "כאשר פרצה המלחמה, 'הפדרציה של הקהילות היהודיות באוקראינה' חשבה מיד מה אנחנו יכולים לעשות עוד, מיד, על מנת לעזור ולתת. הפדרציה הייתה בחזית. אנחנו מדברים על פעולות שונות כמו פינוי אזרחים, ביניהם ניצולי שואה, אספקת ארוחות ותרופות, ולמה שאולי הכי סמלי בפעולות שלהם: השימוש בבתי כנסת באוקראינה כמרכזי סיוע בהם פעלו מתנדבים. ארצה להודות לכם על כך".

שגריר אוקראינה באיחוד האירופאי, וושוסלוב צסנוב, דיבר בנאומו על החילוצים המרגשים של שורדי שואה במסגרת זו. "בתקיפה הנוראית באומן, שזה מקום שחשוב לאלפי יהודים, סבלנו ביחד. אנחנו זוכרים את כל מי שנהרג במלחמה. אני אומר תודה ל'פדרציית הקהילות היהודית': עזרתם לנו מאוד לשרוד את החורף הזה. אני רוצה להודות גם למדינת ישראל - אני בטוח שיחד יד ביד אנחנו נתקדם, אנחנו בצד הנכון של ההיסטוריה - אנחנו ננצח את המלחמה הזו".

לדברי הרב רפאל רוטמאן: "בתלמוד כתוב שהצלת חיי אדם שוות ערך להצלת עולם מלא. בזכות התמיכה של האיחוד האירופי הצלנו עשרות אלפי עולמות ואנחנו ממשיכים בכך בכל הכוח".

הרב מאיר סטמבלר, יו"ר "הפדרציה" מסר: "אנו מודים לשר כהן, לנציב ורהלי, ליו"ר מצולה ולכל המכובדים שבאו להצדיע לפעילות שלנו. נמשיך ביתר שאת בסיוע לכל אחד ואחת עד שהמלחמה הנוראית הזו תסתיים, מתוך אמונה שהגאולה עוד רגע כאן".

איחוד אירופי מלחמת אוקראינה רוסיה בריסל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד