כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
חוששת מרוסיה

אסטוניה תרכוש מערכות נשק מישראל

אסטוניה תרכוש מערכות נשק מישראל בעסקה מהיקרות ביותר שביצעה אסטוניה אי פעם. שר ההגנה האסטוני מסר כי שווי העסקה עומד על 100 מיליון אירו. מאז פלישת רוסיה לאוקראינה מדינות מזרח אירופה פועלות רבות להתחמשות מחשש לפלישה רוסית

אסטוניה תרכוש מערכות נשק מישראל
תרגיל אלוני בזלת צילום: דובר צה"ל

התעשייה האווירית זכתה בחוזה לאספקת מערכות חימוש לאסטוניה, במסגרת עסקה יקרה שביצעה אסטוניה. שר ההגנה האסטוני, האנו פבקור, מסר כי שווי העסקה עומד על 100 מיליון אירו.

מפקד אגף פיתוח האמצעים בצבא אסטוניה, קאארל מאסאלו, הגיב כי החימוש מתוצרת ישראל ישדרג את יכולות הלחימה של צבאו "באופן משמעותי". לדבריו, החימוש יכול לפעול בכמה מתארי מזג אוויר ומתאים לאסטוניה. היעד של האסטונים הוא להגיע למבצוע מלא של החימוש המשוטט מתוצרת ישראל עד 2025, כך דיווח דין שמואל אלמס באתר 'גלובס'.

מאז פלישת רוסיה לאוקראינה, מדינות מזרח אירופה פועלות להתחמשות בשל החששות מפלישה רוסית. ב'גלובס' דווח כי עוד לפני סגירת העסקה עם התעשייה האווירית, אסטוניה רכשה רובי צלפים מסוג TRG M10 בעלי קליבר של 8.6 מ"מ מהיצרנית הפינית "סאקו", בעסקה בשווי כולל של 40 מיליון אירו. לפי הערכות, משך העסקה לשבע שנים.

מדובר בתחמושת טקטית בעלות נמוכה שנועדה לספק ליחידות קרקע קטנות ולכוחות מבצעים טקטיים כוח אש קטלני. "כמובן שההכשרה תתקיים כאן ובמידת הצורך גם בישראל. זה אומר שזה לא משנה איפה נבצע את ההכשרה. מה שחשוב זה שיש לנו את הכוח הזה, ולאנשים יש את הידע איך להפעיל אותו" אמר שר הביטחון האנו פבקור לתקשורת האסטונית.

מערכות תקיפה אוויריות אלו נמצאות בשימוש במדינות רבות בעולם: בטורקיה, באזרבייג'ן וכמובן בישראל. על פי הדיווח באסטוניה, בשנת 2024 יתחילו להגיע משלוחים ראשונים של מערכות אלו לאסטוניה. התרגילים יחלו מיד לאחר חתימת ההסכם, הכשרת אנשים שיפעילו את התחמושת הללו יקח עד שנת 2025.

אסטוניה מלחמת אוקראינה רוסיה התעשייה האווירית התעשייה הצבאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד