כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ושוב אתכם: המרכולים הגישו בג"צ נגד עיריית ת"א

בעתירה לבית המשפט העליון תוקפים עורכי הדין את חוק העזר העירוני החדש שמאשר פתיחת עסקים בשלושה מתחמים בעיר

מה יהיה? תל אביב. צילום - יעקב נחומי
מה יהיה? תל אביב. צילום - יעקב נחומי

היועצים המשפטים של מטה מאבק המרכולים, עו"ד דוד שוב, ועו"ד עברי פיינגולד, הגישו הבוקר עתירה לבג"צ כנגד שר הפנים ועיריית ת"א כנגד האישור החלקי לחוק העזר שהתקבל במועצת העיר בחודש מרץ 2014 ועיקרו אישור פתיחת עסקים מכל הסוגים בשלושה מתחמים בעיר- נמל ת"א ומגרשי התערוכה הישנים, מתחם התחנה ונמל יפו.

בעתירה, מנתחים היועצים המשפטיים ומצביעים על אי חוקיות ההצעה, כמו גם על הפגמים הרבים הנלווים להתרת מסחר קמעונאי מקיף בשבת.

לפי עורכי הדין, "עיקרי הבג"צ מצביעים על האבסורד המקומם לפיו, אישור המסחר במתחמים יוצר עבור עירית ת"א סמכויות גורפות לשליטה אבסולוטית ומוחלטת בזירת המסחר בתל אביב בימי המנוחה, סמכויות שאפילו לא ניתנות להאצלה. אותם שלושת המתחמים הם שטחים ציבוריים המנוהלים ע"י העירייה, ואין דרך אחרת לראות זאת, מאשר העובדה שבאישור המתחמים, קנתה העירייה לעצמה מונופול בלעדי למסחר בימי המנוחה".

עוד מתארת העתירה, כיצד הפכו מעשי עבריינות ובריונות למעשה חקיקה, ומצביעה על התנהלות שהיא מעילה בשליחות הציבורית, הגובלת בהפרת אמונים, ובחוסר ניקיון כפיים. העתירה מגוללת את כל ההליכים שקדמו ושהתבססו על גחמות ללא מחשבה ושיקול דעת, ולכן יש לראותם כפרס לעבריינים והענשת שומרי החוק.

עורכי הדין: "התנהלות העירייה עד כה בנושא, מציבה אותה בסבך של ניגודי אינטרסים וקשרי הון שלטון, שאסור לרשות שלטונית להימצא בהם ולו למראית עין".

ממטה המאבק של העסקים הקטנים והמכולות נמסר: "אישור המתחמים יוצר מונופול למסחר בניצוחה של עיריית ת"א, "ומתגמל" אותה על כך שיצרה ביחד עם טיקוני תאגידי השיווק, מציאות מעוותת בה בעלי העסקים הקטנים בעיר נאלצים לספוג הפסדים כלכלים ניכרים או לעבוד ביום המנוחה היחיד שיש להם.

"הבג"צ שהוגש מדגיש שמדובר במציאות לא מוסרית ובוודאי שאינה ערכית, כלפי ציבור גדול של בעלי עסקים שפועלים בת"א מזה עשרות בשנים. יום מנוחה שבועי, הוא אלמנט סוציאלי בסיסי, ולא נסכים להמשך מסחר קמעונאי שפוגע בזכויותינו, ובוטה בעזות המצח שלו, כלפי החוק ופסיקות ביהמ"ש. "
תל אביב שבת מרכולים מאבק בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד