כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סוף לעימות ביישוב מעלה עמוס?

בית המשפט דחה בקשת החסידים: יפקידו תשלום וילכו לבוררות

לאחר נסיונות לחבר את החשמל למרות אי תשלום, חייב בית המשפט את העותרים מחסידות ביאלא ממעלה עמוס לפנות לבוררות ולהפקיד את הכסף

בית המשפט דחה בקשת החסידים: יפקידו תשלום וילכו לבוררות
ביהכנ"ס במעלה עמוס שבמרכז המאבק צילום: באדיבות המצלם

עתירה שהגישו קבוצה מחסידי ביאלא לבית משפט השלום בבית שמש נגד ועד היישוב מעלה עמוס, נשלחה על ידי בית המשפט לבוררות זבל"א, לאחר שהמבקשים נדרשו להפקיד 10 אלף שקל בקופת בית המשפט בינתיים, כתנאי לחיבור החשמל מחדש לבית הכנסת שלהם ביישוב.

קצת רקע: בית הכנסת החסידי, כמו כל מוסד אחר ביישוב, צורך חשמל באמצעות ועד היישוב ומשלם על כך. קבוצה קטנה של חסידים ביישוב, לאחר שנכשלו בניסיונם לבחור את נציגיהם לועד - כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' לראשונה, החלו במאבק עם שאר תושבי היישוב.

כחלק ממאבק זה הפסיקו אותם תושבים לשלם את עלות החשמל עבור בית הכנסת באלפי שקלים. המשמעות הפשוטה היא שכלל תושבי היישוב משלמים מכיסם את העלות בינתיים.

מאחר ומדובר בבית כנסת, ומתוך התחשבות ורגישות נעשו כמה וכמה נסיונות הידברות, ניתנו הזדמנות שניה ושלישית ונשלחו התראות פעם אחרי פעם. בנוסף בחר ועד היישוב להמתין לאחר החג ולא לבצע את הניתוק קודם לכן. לבסוף, נעשה הניתוק עצמו לאחר התייעצות חוקית והלכתית.

בשבועות האחרונים נעשו שתי נסיונות לחבר מחדש את החשמל בניגוד לחוק. בשלב מסוים סירבה קבוצת החסידים לדון בפני המרא דאתרא כמקובל ופנו לבית דין אחר כדי לקבל היתר ללכת לבית משפט.

כאמור, היום התקיים הדיון בבית המשפט, ובו הם נדרשו להפקיד את הסכום המלא בקופת בית המשפט ולפנות לבוררות מוסכמת וקצובה בזמן.

מעלה עמוס חשמל חסידות ביאלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד