כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
זה הנושא בו עסקו היום

פיצוצים ועימותים? בית הנשיא מפרסם הבהרה

בניגוד לדיווחים על פיצוצים ועימותים בשיחות המו"מ בושא הרפורמה המשפטית, בבית הנשיא מדווחים הערב על שיחות שמתנהלות "באווירה עניינית, מקצועית ומכובדת, עם תחושת מחויבות עמוקה לתהליך". עם זאת מבהירים: "מטבע הדברים, הדיונים כוללים בתוכם חילוקי דעות - זה אך טבעי ואלו מנוהלים באופן ענייני וחברי"

פיצוצים ועימותים? בית הנשיא מפרסם הבהרה
השיחות בבית הנשיא צילום: קובי גדעון, לע"מ

במהלך היום (שלישי) נמשכו הדיונים בין צוותי הקואליציה והאופוזיציה בחסות נשיא המדינה יצחק הרצוג, בניסיון להגיע למתווה מוסכם בדבר הרפורמה המשפטית. 

בבית הנשיא מדווחים הערב כי השיחות היום עסקו בסוגיית הייעוץ המשפטי. וכי "השיחות התנהלו באווירה עניינית, מקצועית ומכובדת, עם תחושת מחויבות עמוקה לתהליך".

עוד נמסר כי לאורך הדיונים שהתקיימו עד כה, פרסו המשתתפים את עמדותיהם ותפיסות עולמם ביחס לרוב הנושאים וקיימו דיונים מעמיקים באשר לכל אחד מהם.

ברקע הדיווחים על צעקות ועימותים היום במהלך השיחות, בבית הנשיא מבהירים כי "מטבע הדברים, הדיונים כוללים בתוכם חילוקי דעות - זה אך טבעי ואלו מנוהלים באופן ענייני וחברי".

ביום חמישי צפויים הדיונים להימשך ויעסקו בסוגיית הסבירות וסוגיות נוספות. לאחר מכן ייקבע אופן המשך השיחות לשלב הבא.

"בתוך החדר, כלל המשתתפים מדגישים את המחויבות המלאה לתהליך, את החשיבות הרבה של המעמד ואת הרצון הכן והמשותף להגיע להסכמות", נמסר מבית הנשיא.

מוקדם יותר היום, דווח כי מזכיר הממשלה יוסי פוקס הטיח במהלך הדיון בחבר הכנסת גדעון סער מספר פעמים: "אתה לא רוצה רפורמה, אתה לא רוצה רפורמה". סער הגיב לפוקס ולחברי הליכוד ואמר: "אתם מטורפים".

סער נטש את חדר הדיונים באמצע הדיון, ולאחר מספר דקות שב לשיחות, אז מזכיר הממשלה התנצל על דבריו. גורמים שבקיאים בשיחות טענו כי בניגוד לאווירה, חלה התקדמות מסוימת.

בית הנשיא משא ומתן הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד