כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ביקר בסוריה ובבנגלדש

השירות החשאי אסר על ראש עיר מוסלמי להגיע לבית הלבן

ראש עיר מוסלמי לא קיבל אישור להגיע לחגיגת עיד אל פיטר של הבית הלבן. ראש העיר היה מבקר גלוי של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שהגביל את הכניסה לארה"ב של אזרחים מכמה מדינות מוסלמיות ברובן, הוא קיבל הודעה כי השירות החשאי אסר עליו להיכנס, הוא ביקר לאחרונה בסוריה ולבנגלדש

השירות החשאי אסר על ראש עיר מוסלמי להגיע לבית הלבן
ראש העיר מוחמד חאירולה צילום: פייסבוק

השירות החשאי של ארצות הברית מנע מראש עיר מוסלמי מניו ג'רזי להשתתף בחגיגת הבית הלבן עם הנשיא ג'ו ביידן שציינו את סוף חודש הרמדאן המוסלמי.

זמן קצר לפני שהיה אמור להגיע לבית הלבן לחגיגת עיד אל-פיטר אתמול (שני) אמר ראש העיר, מוחמד חאירולה, כי קיבל טלפון מהבית הלבן לפיו הוא לא קיבל אישור כניסה על ידי השירות החשאי ואינו יכול להשתתף בחגיגה, שם נאם הנשיא ביידן בפני מאות אורחים.

לדבריו, פקיד הבית הלבן לא הסביר מדוע השירות החשאי חסם את כניסתו. הוא הודיע למועצה ליחסים בין ארצות הברית לאסלאם כי היא לא ישתתף, לאחר שנאמר לו שלא יורשה להשתתף באירוע.

המועצה קראה לממשל ביידן להפסיק את הפצת "סט נתונים של סינון טרור" הכולל מאות אלפי אנשים שפרטיהם מגיעים ל-FBI, המועצה הודיעה לחאירולה שאדם עם שמו ותאריך הלידה שלו נמצא במערך נתונים שעורכי הדין שלה השיגו ב-2019.

ראש העיר מניו ג'רזי היה מבקר גלוי של איסור הנסיעה של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שהגביל את הכניסה לארה"ב של אזרחים מכמה מדינות מוסלמיות, הוא גם נסע לאחרונה לבנגלדש ולסוריה כדי לעשות עבודה הומניטרית עם האגודה הרפואית הסורית האמריקאית, וקרן וואטן.

"זה השאיר אותי מבולבל, מזועזע ומאוכזב", אמר חאירולה בראיון לאל ג'זירה. "זה לא עניין של 'לא יצא לי ללכת למסיבה'. בגלל זה לא הלכתי. זאת רשימה שתייגה אותי בגלל הזהות שלי. ואני לא חושב שהמשרד הגבוה ביותר בארצות הברית צריך להיות עם פרופיל כזה", אמר.

דובר השירות החשאי, אנתוני גוגליאלמי, אישר כי חאירולה לא הורשה להיכנס למתחם הבית הלבן, אך סירב לומר מדוע. "למרות שאנו מצטערים על אי הנוחות שהדבר גרם לכך, ראש העיר לא הורשה להיכנס למתחם הבית הלבן", אמר גוגליאלמי בהצהרה.

"למרבה הצער, איננו יכולים להגיב יותר על אמצעי ההגנה והשיטות הספציפיות ששימשו לביצוע פעולות האבטחה שלנו בבית הלבן". הבית הלבן סירב להגיב.

דונלד טראמפ ג'ו ביידן רמאדן עיד אל-פיטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד