כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
האוצר לא נמצא

אחרי חיפושים ממושכים: זה מה שהתגלה כ'זהב נאצי'

אכזבה לחופרים, החפירות גילו כי ה'זהב הנאצי' הוא כדור ממלחמת העולם השנייה וזוג מגפיים בוציים. החפצים הוסתרו בתוך האדמה בכפר הולנדי על ידי חיילים נאצים. אך אלו היו חפצים חסרי ערך ולא אוצר זהב נאצי כפי שנטען

אחרי חיפושים ממושכים: זה מה שהתגלה כ'זהב נאצי'
את חפירה צילום: Pixabay

חיפושים אחר תכשיטים שנבזזו על ידי הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה בהולנד, לא הצליחו לחשוף שום אוצר לאחר שנטען כי מפה שהתגלתה מראה היכן השלל קבור בכפר ההולנדי.

ארכיאולוגים והיסטוריונים בכפר אומרן, כ-50 קילומטרים דרומית-מזרחית לאמסטרדם, דחפו ביום שני האחרון מכשיר מגנומטר לאורך שורת עצי פרי ולרוחב שדה גדול, תוך שימוש במחפרה כדי לחפור חורים באדמה.

החופרים קיוו למצוא ארבעה ארגזים מלאים בחפצי ערך כפי שהמפה הראתה. אך הם מצאו כדור מתקופת מלחמת העולם השנייה, כמה גרוטאות מתכת מעוותות, גלגל מכונית מקומט ומגפיים בוציים.

גורמים עירוניים מקווים שהכישלון של הצוות שכלל ארכיאולוגים של אוניברסיטאות למצוא אוצר ישים קץ למבקרים חובבים בכפר. "אני חושב שיש סיכוי מינימלי למצוא משהו. חפרנו כאן שלושה חורים של מקומות שבהם נוכל למצוא דרך המגנומטר. היה אות, ואף אחד מהחורים האלה לא מצא את האוצר", אמר הארכיאולוג מרטין בינק ל'דיילי מייל'. "אז אני חושב שזה כל מה שנעשה, לא נמשיך יותר".

כזכור כפי שדיווחנו, לא הרבה ידוע על גורלו של האיש שצייר את המפה, אך המסמך הגיע בסופו של דבר לארכיון הלאומי ההולנדי בהאג. והוא פורסם במסגרת "יום הפרסום" השנתי של הארכיון יחד עם אלפי מסמכים שאינם מסווגים יותר.

שחרור המפה עורר רבים לחפש אחר קופסאות הזהב והתכשיטים והעלה את פרופיל הכפר הקטנטן, אומרן, עם אוכלוסייה של כ-750 בני אדם כאחד המקומות הבודדים בעולם שבהם יכול להסתתר אוצר נאצי.

מלחמת העולם השניה נאצים אוצר זהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד