כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
עד 125 מיליון דולר

הכתרת המלך: כרכרות מוזהבות ותכשיטים יקרי ערך

אינפלציה גבוהה, ועלייה פתאומית ותלולה במחירי האנרגיה הותירו מיליוני בריטים על סף עוני. אולם ממשלת בריטניה מתכוננת להוציא עשרות מיליונים מכספי משלמי המסים על אירוע נוצץ למלך צ'ארלס השלישי

הכתרת המלך: כרכרות מוזהבות ותכשיטים יקרי ערך
ארמון המלוכה בקינגהאם צילום: pixabay

הכתרת מלך בריטניה ביום שבת הקרוב תציג חלק מהעושר העצום שנצבר על ידי המלוכה הבריטית במשך מאות שנים. יהיו כרכרות מוזהבות ותכשיטים יקרי ערך ותלבושות בהתאמה אישית שעולים יותר ממה שרוב האנשים אי פעם יראו.

הממשלה סירבה לגלות את עלות ההכתרה, כאשר הערכות בתקשורת הבריטית נעות בין 50 מיליון ליש"ט ליותר מ-100 מיליון ליש"ט (63 מיליון עד 125 מיליון דולר). אך הביקורות בבריטניה קיימות, לא כולם מרוצים.

אינפלציה גבוהה, שנים של קיפאון בשכר ועלייה פתאומית ותלולה במחירי האנרגיה הותירו מיליוני בריטים על סף עוני. אולם במקביל, ממשלת בריטניה מתכוננת להוציא עשרות מיליונים מכספי משלמי המסים על אירוע נוצץ שחוגג איש אחד מאוד מאוד עשיר: המלך צ'ארלס השלישי.

"אני קצת מלכותית ואני אוהבת את משפחת המלוכה. אבל אני חושבת שהם לא ממש קראו את המפה, הרבה מזה היה צריך להגיע מכיסם הפרטי ולא ממשלם המסים. ואני חושבת שזה היה צריך להיות קצת יותר מחצי", אמרה לורה בילינגטון, מורה בבית ספר בלונדון לרשת CNN.

היא סיפרה על ההשפעה שיש למשבר יוקר המחיה על תלמידיה. רבים מגיעים לבית הספר ללא הציוד הבסיסי ביותר, כגון עטים ועפרונות. היא גם הבחינה בבעיות נוספות בהתנהגות ובריכוז. "מעולם לא ידעתי שתלמידים כל כך אדישים ללמידה - בין אם זה נובע מכך שהם עייפים או רעבים כי הם מקבלים רק ארוחה אחת בבית הספר וזה ממש כל מה שהם יאכלו כל היום", אמרה.

העושר הפרטי העצום של המלך ואורח החיים המפואר עומדים בניגוד מוחלט למציאות שרוב האנשים בבריטניה חיים כיום. ארמון בקינגהאם מסרב להגיב על מצבה הכלכלי של משפחת המלוכה, בטענה שיש להם את הזכות לפרטיות. עיתון ה"גרדיאן" העריך לאחרונה את הונו הפרטי של צ'ארלס ביותר מ-1.8 מיליארד ליש"ט - למרות שהארמון אמר לעיתון כי הנתון הוא "תערובת של ספקולציות ואי דיוק".

מגזין פורבס העריך בשנה שעברה כי הונה האישי של המלכה אליזבת השנייה המנוחה היה שווה 500 מיליון דולר, שכלל את התכשיטים, אוסף האמנות שלה, השקעותיה ושני בתי המגורים שלה, טירת בלמורל בסקוטלנד ובית סנדרינגהם במחוז נורפולק האנגלי. המלכה ירשה את שני הנכסים מאביה, המלך ג'ורג' השישי והעבירה אותם לצ'ארלס.

 

המלך צארלס ארמון בקינגהאם בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד