כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

18 ניידות על 1,600 ק"מ כביש

אכיפת התנועה ביהודה ושומרון מתוקצבת כמחוז של חצי מיליון תושבים, אך שלושה מיליון נוסעים בכבישי האזור – כך עלה בדיון בוועדת המשנה לענייני איו"ש

18 ניידות על 1,600 ק"מ כביש
בלשי משטרה צילום: דוברות המשטרה

ועדת המשנה לענייני איו"ש, של ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ משה סולומון, התכנסה לדיונה הראשון, שהוקדש לנושא חיזוק הביטחון והאכיפה המשטרתית על צירי התנועה ביהודה ושומרון.

יו"ר וועדת המשנה פתח בהקראת שמות הנרצחים באירועי טרור והרוגי תאונות הדרכים בצירי יו"ש השנה. סולומון הדגיש את חשיבות הדיון, בנושאים שמשמעותם חיי אדם, ודאי נוכח פיגוע הירי הבוקר סמוך לאבני חפץ.

סנ"צ איציק שרעבי, קצין אגף התנועה במחוז ש"י של משטרת ישראל אמר בדיון: "יש לי בסך הכל 18 ניידות על 1,600 ק״מ כביש. מתחילת השנה יש 21 הרוגים ובשנה שעברה 55 הרוגים. קיבלתי צו אלוף פיקוד שמאפשר להשבית רכבים ורישיון, ומאז מעל 1000 כלי רכב הושבתו. הפלסטינים לא משלמים, וכשאתה לוקח רכב ומשבית אותו והם צריכים לשלם, הם חושבים פעמיים. בכביש 1 לכיוון ים המלח אנחנו אוכפים רק מ-150 קמ"ש, בהתאם להנחיית אגף התנועה הארצי, וכשרכב עובר את ה-205 קמ"ש, בכל הארץ, אנחנו מחלטים אותו במקום - חילטנו כך מיליון ש"ח".

ד"ר ארז קיטה, מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אמר בדיון: "בחודשים האחרונים ביצענו עבודת מטה משמעותית מאד, והכנו תכנית סדורה וכוללת שתוצג בשבוע הבא למשרד התחבורה בנושאי תשתיות, אכיפה, הסברה, חינוך". לשאלת ח"כ קריב השיב קיטה כי קיים דיאלוג עם הרשות הפלסטינית וישנו מערך הסברה עבורם.

יו"ר ועדת המשנה, ח״כ משה סולומון, סיכם את הדיון ואמר: "אני מגיע עם תקווה. גם באוצר וגם בתחבורה רואים את המציאות ומכירים את הנתונים, ומשקיעים על זה כלים ותקציבים, כפי שנראה בקרוב בתקציב. בשיח הזה יש כאב גדול, שנים רבות של כאב, של פשע ושל עיוות המציאות בה אנו חיים". הוא ביקש מהגורמים המקצועיים נתונים מסודרים, תוך שבועיים, כדי להמשיך לעסוק בנושאים שהוצגו, על בסיס מידע מדויק ועדכני.

כבישים יהודה ושומרון ניידות משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד