כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בעל ניסיון בניהול אתר מורכב

ועדת החמישה מחפשת מנהל חדש לציון הרשב"י

שנה מאז פרש מתפקידו עו"ד אלי פריינד מניהול קבר הרשב"י במירון מחפשים בוועדת החמישה מנהל חדש לאתר בדרישות: המנהל המועמד לתפקיד נדרש מחד להכיר את האתר והרגישות הנדרשת מול האוכלוסייה שפוקדת אותו ומאידך להיות בעל ניסיון בניהול אתר מורכב כזה, במיוחד לאחר האסון הכבד שפקד אותו

ועדת החמישה מחפשת מנהל חדש לציון הרשב"י
הכנות במירון לקראת ההילולא תשפ"ג צילום: שוקי לרר

את מקום ציונו של התנא רבי שמעון בר יוחאי זי"ע באתרא קדישא מירון, פוקדים מאות אלפים במהלך השנה. בשטח האתר קיימת מורכבות רבה מבחינת אוכלוסייה, אירועים גדולים המתקיימים במקום, והתנהלות מול הגורמים השונים להם מסורת רבת שנים במקום. כל אלו דורשים מנהל בעל כתפיים רחבות ויכולות מוכחות.

כפי שפורסם בעבר, בהסכם שנחתם בין ההקדשות למדינה, סוכם על הקמת ועדת איתור למינוי  מנהל חדש לקבר הרשב"י.

לפני שלוש שנים מונה עו"ד אלי פריינד לשמש כמנהל האתר, כאשר לפני כשנה פרש מתפקידו. ועדת האיתור פרסמה אז מודעה לאיתור מנהל חדש, אך לא עלתה בידה. בינתיים מונה אורי רוזובסקי לממלא - מקום מנהל האתר.

בימים אלו פורסמה מחדש ע"י ועדת החמישה מודעה לאיתור מנהל קבוע לקבר הרשב"י . המנהל המועמד לתפקיד נדרש מחד להכיר את האתר והרגישות הנדרשת מול האוכלוסייה שפוקדת אותו ומאידך להיות בעל ניסיון בניהול אתר מורכב כזה, במיוחד לאחר האסון הכבד שפקד אותו.

בתנאים הנדרשים למועמד נאמר כי על המועמד להיות בעל היכרות עם הציבור הפוקד את האתר על גווניו ועדותיו, עם יחסי אנוש נאותים, גמישות ויכולת עבודה בתנאי לחץ. יהיה עליו להציג ניסיון של לפחות 5 שנים בניהול גוף בעל תקציב של 12 מלש"ח לפחות, ותואר אקדמי מתחומי הכלכלה, מנהל עסקים, משפטים, ראיית חשבון, מנהל ציבורי, הנדסה, או לימודי עבודה. במקרים חריגים תדון ועדת האיתור אם למועמד יש ניסיון ניהולי של 12 שנים לפחות בניהול גוף בעל תקציב של 12 מיליון ₪ לפחות, גם ללא הצגת תואר אקדמי.

תנאים שיהוו יתרון מסוים למציע את מועמדתו: היותו בעל תעודת 'יורה יורה' או 'ידין ידין', מקום מגורים בצפון הארץ, ניסיון ניהולי של אתר או גוף דתי משמעותי וניסיון בניהול אירועים המוניים.

בין האתגרים שיעמדו בפני המנהל החדש ליישום ומימוש יהיו בין השאר: תוספת שטחים עצומים לאתר בעקבות המלצות ועדת החקירה, עבודה על היתרי בניה לתב"ע שאושרה, מתן מענה לכלל האוכלוסיות הפוקדות את המקום, כמו גם ניהול שוטף של האתר בכל ימות השנה כולל בשבתות ובמועדי ישראל.

בנוסף מופקדת האחריות על ההתנהלות התקינה של האתר, הטמעת נהלי עבודה, פעולות לשמירת תקנות השמירה על המקומות הקדושים, ביצוע מדיניות ועדת החמישה, ייזום פרויקטים לשיפוץ ושימור, אחריות על קבלת עובדים וניהולם, בנית תקציב ועמידה ביעדי תכנית התקציב,  עבודה שוטפת מול המרכז הארצי לפיתוח מקומות קדושים,  משטרת ישראל ורשויות שונות, פיקוח וניהול קיומם של אירועים באתר, ניהול ואחריות מנהלית של היועץ המשפטי בנקיטת הליכים משפטיים כנגד פולשים ומבנים בלתי חוקיים ועוד.

ועדת האיתור למשרה זו מורכבת מחברי ועדת החמישה: הרבנים הגאונים רבי מתתיה שרים, רבי דב קפלן כמו גם רב הכותל המערבי הגאון רבי שמואל רבינוביץ, מנכ"ל המשרד לשירותי דת - גל שם טוב ויצחק רייך - סגן ראש מועצת רכסים.

 

ועדת החמישה ציון הרשב''י

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד