כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מינו נציגים למשא ומתן

דיווח: הצדדים בסודן הסכימו על הפסקת אש למשך שבעה ימים

הנשיא הזמני של סודאן עבד אל בורהאן וראש המיליציה המורדת חמאדי דאגלו, הגיעו להסכם הפסקת אש למשך שבעה ימים נוספים, ואף מינו נציגים מטעמם לניהול מו"מ, בניסיון להגיע להסכמה כוללת ולהפסקה מוחלטת של הלחימה

דיווח: הצדדים בסודן הסכימו על הפסקת אש למשך שבעה ימים
הכוחות החצי צבאיים ברחובות סודן צילום: צילום מסך

הצדדים הלוחמים בסודן הסכימו על הפסקת אש למשך שבעה ימים ומינו נציגים למשא ומתן. כך מדווחים כלי תקשורת, בהתבסס על ידיעה שהגיעה ממשרד החוץ של ממשלת דרום סודן, מדינה נפרדת שקיבלה עצמאות מסודן ושוכנת לצידה. בין הצדדים שוררת הפסקת אש כבר מספר ימים. הפסקת האש נשמרת למרות הפרות מסוימות שהיו בין הצדדים, ואף הוארכה כבר פעם אחת משלושה ימים לשישה ימים, וכעת היא מוארכת פעם נוספת בשבעה ימים.

עם זאת, הבשורה היותר חשובה בהודעה היא העובדה שלא מדובר רק בהפסקת אש לצרכים הומניטריים כמו פינוי אזרחים וטיפול בפצועים, אלא גם בניסיון ראשון של הצדדים להגיע להסכמה ולוותר על הלחימה. המאבק בסודן מתרכז בעיקר בין שני אנשים. מצד אחד, השליט הנוכחי של סודאן, הגנרל עבד אל פאתח אל בורהאן, איש צבא ותיק שהתחיל את הקריירה שלו כחייל פשוט שהתגייס לצבא ואט אט טיפס במעלה סולם הדרגות, עד שהפך לאחד הגנרלים הבכירים ביותר בצבא סודן.

מנגד מנסה הגנרל מוחמד חמדאן דגאלו, המכונה 'חאמדי' להתברג בראש ולדחוק את אל בורהאן הצידה. השניים חברו יחדיו לפני כשנתיים, וסילקו את חברי המועצה האזרחיים ששלטו במשותף יחד איתם בסודן, לאחר הדחתו של הרודן הוותיק עומאר אל באשיר. למעשה הייתה זו הפיכה צבאית, במסגרתו בורהאן הפך לשליט כמעט יחיד, ודגאלו התמנה לכהן כסגנו.

במקביל ניהלו השניים מו"מ עם גורמים אחרים כהכנה לקראת בחירות שאמורות להתקיים מתישהו במדינה כחלק מהמעבר לדמוקרטיה, וכן התנהל מו"מ בין בורהאן ודגאלו, בנושאים נוספים, כמו גבולות הכח של כל אחד מהם ותחום הסמכויות, וכן הוויכוח הגדול והגורלי אודות עתידה של המיליציה RSF שבראשה עומד דאגלו, אותה ביקש אל בורהאן לשלב בתוך צבא סודן בתוך שלוש שנים לכל היותר.

בהודעה של משרד החוץ של דרום סודן נאמר שהפסקת האש תיכנס לתוקף החל ממחר, כשבינתיים עדיין נמשך תוקפה של הפסקת האש הקודמת. כמו כן נטען שייתכן שדרום סודן שכאמור פרשה מסודן וקיבלה ממנה עצמאות, תהיה זאת שתתווך בין שני הצדדים במדינת האם שלה.

סודן דרום סודן הרוגים ופצועים ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד