כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הקורונה חשפה אותם

מבצע בינלאומי: למעלה מ-1,000 שוטרים עצרו מאפיונרים

מבצע משטרתי עולמי התרחש באירופה נגד ארגון המאפיה הידוע לשמצה 'נדרנגטה'. המגיפה הציעה לרשויות את ההזדמנות לפתוח בחקירה של שנים. גם סוכנויות הביטחון של האיחוד האירופי יורופול ויורוגוסט היו מעורבות בחקירות

מבצע בינלאומי: למעלה מ-1,000 שוטרים עצרו מאפיונרים
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: משטרת גרמניה

שוטרים מכמה מדינות בגרמניה ביצעו היום (רביעי) מעצרים נגד המאפיה האיטלקית 'נדרנגטה' בתיאום עם הרשויות באיטליה, בלגיה, צרפת, ספרד, רומניה, ברזיל ופנמה. המשטרה המעורבת בפעולה הבינלאומית עצרה למעלה מ-100 איש, החשודים בהברחת קוקאין, הלבנת הון והעלמת מס, בין היתר.

המעצרים, תחת בשם הבצע "אוריקה", הגיעו לאחר כמעט ארבע שנים של חקירות חשאיות ביותר על ארגון המאפיה. על פי דיווחים בתקשורת הגרמנית, המבצע הבינלאומי היה אחד הגדולים שבוצעו נגד המאפיה. גם סוכנויות הביטחון של האיחוד האירופי יורופול ויורוגוסט היו מעורבות בחקירות.

על פי ההערכות בגרמניה, ארגון המאפיה הבריח כמויות גדולות של קוקאין מדרום אמריקה לאירופה באוניות מכולות שהגיעו לאנטוורפן, רוטרדם ולנמל ג'ויה טאורו שבקלבריה. חלק ממשלוח הקוקאין נשלח לאחר מכן לאוסטרליה.

בגרמניה התמקדו הפשיטות של המשטרה על מטרות במדינות נורדריין-וסטפאליה, בוואריה, תורינגיה, ריינלנד-פאלץ ו-סארלנד. למעלה מ-1,000 שוטרים נפרסו ברחבי גרמניה. החוקרים חשפו רשת נרחבת של מסעדות, פיצריות, בתי קפה וגלידריות במדינת נורדריין-וסטפאליה שבמערב גרמניה, החשודות כחלק מפעולות הלבנת הון של המאפיה.

ערוץ הטלוויזיה MDR דיווח גם כי מספר חשודים נחקרים במדינת תורינגיה שבמזרח גרמניה. במדינת בוואריה הדרומית, הרשויות אמרו כי הן חוקרות אישה ושבעה גברים, בעלי אזרחות איטלקית ובין הגילאים 25 ל-48, מאז יולי 2020. הקבוצה, המתגוררת במינכן, חשודה כמעורבת בשיתוף פעולה מימון הברחות קוקאין והלבנת הון.

כיצד חשפו הרשויות את רשת 'נדרנגטה'? על פי הדיווחים, החקירות החלו בחלקן לאחר שהרשויות בבלגיה חשפו קשר בין פיצרייה בעיירה גנק למאפיה 'נדרנגטה' בשנת 2019. בעלי המסעדה היו לכאורה בקשר עם סוחרי קוקאין שונים.

לאחר מכן החלה המשטרה לבדוק את בן דודם של שניים מהחשודים שהתגוררו במינכן. בני הזוג 'נדרנגטה' נמנעו בעבר לחלוטין מלדבר בטלפונים, והעדיפו לנסוע מאות קילומטרים לפגישה. אבל מגיפת הקורונה והגבלת התנועה אילצו אותם לשנות את הרגלם.

איטליה גרמניה קורונה מאפיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד