ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
34 שעות על כל פריט

לכבוד ההכתרה: אלפי מדים נתפרו במפעל בבעלות יהודית

משפחה יהודית תופרת למלך מדים ובגדים נוספים. המשפחה מייצרת אלפי מדים להכתרה במפעל בטוטנהאם שבלונדון. בכל מדים יש 23 אלמנטים בודדים שלוקח 34 שעות לתפור כולל הרקמה. החברה נקראת "קשקט" מלשון "קסקט"

לכבוד ההכתרה: אלפי מדים נתפרו במפעל בבעלות יהודית
ההכנות להכתרה צילום: The royal family

משפחה של חייטים יהודים ביצעה את תפירת המדים לתהלוכת ההכתרה של המלך צ'ארלס, ואת המדים של המלך עצמו. החברה שלהם, Kashket & Partners, היא הספקית העיקרית של תלבושות טקסיות עבור הכוחות המזוינים של בריטניה. יש לחברה גם היסטוריה מיוחדת עם משפחת המלוכה. ביום שבת הקרוב תתקיים הכתרת מלך בריטניה ברוב פאר והדר.

המנכ"ל ראסל קשקט תפר את המדים שלבש הנסיך וויליאם בחתונתו. כעת בסרט תיעודי חדש של "תפירה למלך" של ה-BBC, המצלמות יגיעו למפעל בטוטנהאם שבלונדון, שם מיוצרים פריטים עבור המלך - סודיים ביותר, כמו גם 6,000 מדים אחרים יוצרו להכתרה על ידי צבא החייטים של החברה.

החברה נקראת "קשקט" מלשון "קסקט" וההיסטוריה של המשפחה בתפירת לבוש חוזרת יותר ממאה שנה עד הפטריארך אלפרד קשקט, של הצאר ניקולאי השני שנמלט מרוסיה לבריטניה כשהבולשביקים תפסו את השלטון. אלפרד החל לעבוד כחייט והתמחה במדי צבא. כשהמשרד שבו עבד נסגר, הוא החליט להקים משלו. בנו, ברנרד, כיום בן 87, השתלט בסופו של דבר על המפעל, כך דיווח העיתון היהודי הבריטי Jewish chronicle.

ברנרד, פנסיונר למחצה מגיע לעבודה במפעל בכל יום שישי. בנו הבכור ראסל הוא המנכ"ל הרשמי ובנו הצעיר מרלון הוא מומחה הרקמה. שניהם הכי מאושרים לעבוד כחייטים, אומר בנו של ראסל, ניית'ן, הפנים של המפעל.

"אבא שלי הוא מקבל ההחלטות אבל הוא יעשה כל דבר", אומר ניית'ן. "אם צריך לטאטא את הרצפה, הוא יעשה את זה". בכל מדים יש 23 אלמנטים בודדים שלוקח 34 שעות לתפור כולל הרקמה. כל בגד מגוהץ עד 60 פעמים ויש רשימה של 40 נקודות שעליו לעבור לפני יציאתו מהמפעל.

קבוצת קשקט מחזיקה גם בחברת ייצור נוספת של ציוד מתכת צבאית Firmin & Sons, המייצרת הכל, מכפתורים ועד קסדות. זוהי חברת הייצור הוותיקה ביותר בבריטניה. היא הוקמה בשנת 1655, בימיו של אוליבר קרומוול, המפעל שירת כל מלך ומלכה מאז.

כ-320 אנשים עובדים ברחבי המפעל של Kashket & Partners, והחברה מייצרת 50,000 מדים בשנה. "כפי שאתה יכול לדמיין, הרבה ויכוחים אם להכניס את המצלמות בזמן מכריע זה, כשהכל היה אפילו יותר מלחיץ מהרגיל. גם העסקים היומיומיים שלנו מתנהלים, אבל ברור שהכתרה מקבלת עדיפות על כל השאר", אמרה שריל, אשתו של המנכ"ל ראסל.

בריטניה המלך צארלס לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד