י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
המתיחות בקואליציה לשיא

הליכוד: "בן גביר לא חייב להישאר בממשלה" | בן גביר: "נתניהו מוזמן לפטר אותי"

קרב בתוך הקואליציה: לאחר שבעוצמה יהודית החליטו להחרים ההצבעות בכנסת "בגלל התגובה הרפה בעזה", בליכוד תקפו בחריפות את בן גביר: "אם הדבר אינו מקובל על השר בן גביר הוא אינו חייב להישאר בממשלה" | השר בן גביר לא נותר חייב והגיב: "נתניהו מוזמן לפטר אותי"

הליכוד: "בן גביר לא חייב להישאר בממשלה" | בן גביר: "נתניהו מוזמן לפטר אותי"
בן גביר ונתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בדרך למשבר בממשלה? בליכוד הגיבו בחריפות על החלטת מפלגת עוצמה יהודית להחרים היום (רביעי) את ההצבעות בכנסת. "השר בן גביר הוא אינו חייב להישאר בממשלה", נמסר. דקות לאחר מכן מסר בן גביר בהצהרה כי "אם ראש הממשלה "אם ראש הממשלה לא רוצה ממשלת ימין, הוא מוזמן לפטר אותנו".

בהודעת הליכוד נכתב ברקע הביקורת על התגובה הרפה בעזה: "ראש הממשלה, שר הביטחון, צה״ל וגורמי הביטחון הם שמנהלים את האירועים הביטחוניים הרגישים והמורכבים שעימם מדינת ישראל מתמודדת".

בהודעה הובהר: "ראש הממשלה הוא שמחליט מיהם הגורמים הרלוונטיים בדיונים. אם הדבר אינו מקובל על השר בן גביר הוא אינו חייב להישאר בממשלה".

השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב בתקיפות להודעת הליכוד ואמר בישיבת סיעה מיוחדת בשדרות: "אם ראש הממשלה לא רוצה ממשלת ימין, הוא מוזמן לפטר אותנו".

לדברי בן גביר, "לא נגיע להצבעות בכנסת עד שראש הממשלה יפנים ויבין שאנחנו רוצים ממשלת ימין מלא מלא, ושאנחנו חלק בלתי נפרד מהדיונים וחלק ממימוש המדיניות הביטחונית של ממשלת ישראל".

בן גביר הוסיף: "אני אוהב את רוה"מ ואני מעריך אותו מאוד. למדתי בחודשים האחרונים להכיר אותו בשיחות לתוך הלילה אבל אני אוהב ומחויב יותר לתושבי העוטף, הנגב, הגליל ולתושבי מדינת ישראל".

עוד אמר: "אני השר לביטחון לאומי וחובתי להיות שותף לדיונים ביטחוניים - אם נתניהו רוצה שנהיה בממשלה, ושנצביע איתה, שיזמין אותנו לדיונים הללו לא כקישוט. לא כשהיה ב-4 החודשים האחרונים שהחלטות הגיעו מראש. אנחנו שותפים. ואם אנחנו שותפים אנחנו צריכים להיות שותפים ומשפיעים"

נזכיר כי, סיעת עוצמה יהודית החליטה לא להגיע היום להצבעות בכנסת, זאת "בעקבות התגובה הרפה בעזה הלילה", כלשון הודעת המפלגה. המפלגה תקיים ישיבת סיעה מיוחדת בעיר שדרות.

קודם לכן הודיע ח"כ אלמוג כהן כי יחרים את ההצבעות בכנסת ויקים לשכה בעיר שדרות. כהן כתב: "בעקבות היממה הקשה שעברתי ביחד עם אחיי ואחיותיי תושבי הדרום, החלטתי שלא אגיע היום לכנסת להצבעות (ואף אמשוך את הצעת החוק שלי שאמורה לעלות היום להצבעה במליאה), אלא אשהה לצד תושבי הדרום ואפתח לשכה פרלמנטרית בעיר שדרות".

לדברי כהן: "התגובה הרופסת של צה"ל בוודאות מזמינה את הסבב הבא שימשיך ויפגע בחיי ילדינו ובמרקם החיים התקין של תושבי העוטף והדרום אשר שמו מבטחם בנו. לא אאפשר בשום פנים ואופן את הפיכת חלוצי הנגב והדרום לתושבים סוג ב'".

אתמול קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו הערכת מצב ביטחונית בעקבות ירי הרקטות לדרום הארץ, במחנה דיין, בסיס גלילות. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דרש להשתתף בישיבה, שכן לטענתו מדיניות ההכלה לא הוכיחה את עצמה -בסופו של דבר בן גביר לא נכח בישיבה.

בנימין נתניהו איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד