כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

לקראת עצרת הענק: המקומיים של ש"ס התכנסו

נציגי התנועה מכל רחבי הארץ וחברי הכנסת התאספו להרמת כוסית והכנות אחרונות למעמד השנה לגר"ע זצ"ל • גלריה

לקראת עצרת הענק: המקומיים של ש"ס התכנסו
יעקב כהן

נציגי תנועת ש"ס מכל רחבי הארץ התכנסו הערב (א) להרמת כוסית לקראת השנה החדשה ולהכנות האחרונות לקראת המעמד שיתקיים בשבוע הבא באיצטדיון הארנה בירושלים. יחד עם הנציגים השתתפו באירוע גם יו"ר התנועה ח"כ אריה דרעי וחברי הכנסת של התנועה.

את האירוע פתח ח"כ יצחק ועקנין בדברי תורה. לאחר מכן נשא דרעי דברים, ובין השאר אמר: "הענין בראש השנה הוא להמליך את הקב"ה. ואין ספק שלאנשי ציבור המשימה הזו היא כפל כפליים כי כאיש ציבור כביכול בעל תפקיד ושררה המשימה הזו היא תרתי דסתרי כי אני הוא בעל השררה.

"אין ספק שכשאיש ציבור בן תורה יר"ש מרגיש שבאמת הוא כמו שאמרו חז"ל 'עבדות אני נותן לכם ולא שררה', ומרגיש שעושה את רצונו של בורא עולם לשרת את בניו ולעזור להם להגדיל תורה ולהאדירה, כל פעולה כזו היא בודאי המלכה של הקב"ה".

בדבריו ציין דרעי את המחויבות לציית לדעת תורה, "לכל תנועה יש את הכללים שלה ואצלנו יש את מועצת החכמים שכולנו מחוייבים לה, וזה שוב המלכה של בורא עולם שאנחנו מבטלים דעתנו בפני דעת תורה של גדולי ישראל. עברנו שנה קשה אחרי פטירת מרן, העולם בלעדיו הוא אחר לגמרי, חסר לנו את העצה, את הברכה ואת ההנהגה הברורה.

"אבל זה המבחן שלנו בלי מרן. למרן היה חשוב מאוד כל המפעל הזה והמהפכה הזו. ולכן אנחנו ממשיכים אותה. התחלנו להחיות את המפעלים של אל המעין שבראשם היו העצרות של חודש אלול שאותם חידשנו והיו חששות גדולים אם נצליח וב"ה זכותו של מרן עמדה לנו", אמר.

לאחר מכן הזמין דרעי את חבר הכנסת אלי ישי לשאת דברים. גם ישי התייחס למורשתו של הגר"ע זצ"ל, ואמר: "צריך להמשיך עם המפעלים של מרן, מקוואות טהרה, מוסדות חינוך ועוד, מרן תמיד היה אומר אין למעלה מזיכוי הרבים. קשה להמשיך הלאה בלעדי מרן אבל אנחנו מצווים לעשות ולהמשיך בזיכוי הרבים והפצת התורה", אמר ישי.

צילום: יעקב כהן


























































































מעמד דרעי ישי שס רשויות מקומיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד