כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
פסגת הרשע

הקצב והרוצח: מנהיגי איראן וסוריה נועדו בדמשק

נשיא איראן אברהים ראיסי נפגש היום עם נשיא סוריה בשאר אסד בדמשק במטרה להגביר את שיתוף הפעולה בין שתי בעלות הברית, כך דיווחו כלי תקשורת במדינה. המכנה המשותף לשניים, טבחו בבני עמם באכזריות נוראה

הקצב והרוצח: מנהיגי איראן וסוריה נועדו בדמשק
שני הקצבים אסד וראיסי צילום: סוכנות הידיעות תסנים

נשיא איראן אברהים ראיסי נפגש היום עם נשיא סוריה בשאר אסד בדמשק במטרה להגביר את שיתוף הפעולה בין שתי בעלות הברית, כך דיווחו כלי תקשורת במדינה. טהראן הייתה התומכת העיקרית של ממשלת אסד מאז המרד שהפך למלחמת אזרחים מלאה במרץ 2011 ומילאה תפקיד מרכזי בהפיכת הגל לטובתו, בכך שסייע לו לרצוח חצי מיליון סורים.

איראן שלחה עשרות יועצים צבאיים ואלפי לוחמים הנתמכים על ידי איראן מרחבי המזרח התיכון להילחם לצדו של אסד. בעזרת רוסיה ואיראן וחיזבאללה, כוחות הממשל הסורי שולטים בשנים האחרונות בחלקים נרחבים של המדינה, נשיא איראן הוא רוצח בפני עצמו, כתובע הכללי של טהרן הוא הוציא להורג עשרות אלפי מתנגדי משטר.

ראיסי, שמוביל משלחת פוליטית וכלכלית בכירה בביקור בן יומיים בסוריה, התקבל עם הגעתו לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק על ידי שר הכלכלה הסורי, סאמר אל-חליל.

"הממשלה והאנשים של סוריה עברו קשיים גדולים", צוטט ראיסי בכלי תקשורת בסוריה שאמר לאסד במהלך הפגישה. "היום, אנו יכולים לומר כעת שהתגברת על כל הבעיות הללו וניצחת למרות האיומים והסנקציות שהוטלו עליך". הנשיא האיראני האחרון שביקר בסוריה היה הנשיא מחמוד אחמדינג'אד ב-2010.

ביקורו של נשיא איראן מגיע כאשר כמה מדינות ערביות, כולל מעצמות אזוריות כמו מצרים וסעודיה, נפתחו בפני אסד ושרי החוץ שלהן ביקרו בדמשק בשבועות האחרונים. שר החוץ של סוריה ביקר גם בבירת סעודיה ריאד באפריל, הביקור הראשון מסוג זה מאז ששתי המדינות ניתקו את היחסים ב-2012.

"אמריקה ובעלות בריתה נכשלו בכל החזיתות נגד ההתנגדות, ולא הצליחו להשיג אף אחת ממטרותיהן", אמר ביום שלישי השגריר החדש של איראן בסוריה, חוסיין אכברי, לסוכנות הידיעות IRNA הממלכתית של איראן.

 

סוריה איראן בשאר אל אסד אברהים ראיסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד