י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מועצגה"ת של אגו"י בקול קורא: היזהרו בצער כפרות

ב'קול קורא' מיוחד שמפרסמת המועצת, היא מתריעה על בעיות של צער בעלי חיים, החזקה וטיפול ראוי בעופות • בקרוב בישראל?

כפרות במאה שערים, צילום: קובי הר צבי
כפרות במאה שערים, צילום: קובי הר צבי

מועצת גדולי התורה של אגו"י באמריקה פרסמה השבוע "קול קורא" בו היא קוראת לציבור להיזהר מארגוני צער בעלי חיים האורבים מדי שנה למקיימי מנהג הכפרות.

ב"קול קורא", שכותרתו "מנהג ותיקין של כפרות", נאמר: "הננו בזה לעורר על הצורך שבכל "כפרה סנטר" (מרכז כפרות) יהיה תחת השגחה מעולה המפקח על כל סדר הדברים בכל פרטיה ודקדוקיה כדי שיקימו המנהג ותיקין באופן הראוי ונכון.

"וצריכים להשגיח הן על אופן הטיפול בעופות החיים שלא יטרפו בריסוק אברים וכן על כשרות השחיטה, ובדיקת הסכינים, וכן בדיקת הטרפות לאחר השחיטה, ומלבד ענייני כשרות הנ"ל, צריכים פיקוח על עוד כמה עניינים דהיינו לדוגמא, זהירות בענייני שמירת הגוף הן בנוגע לבריאות המטפלים בעופות והן בנוגע לשמירת בשר העופות גופא, זהירות בדיני צער בע"ח כדת של תורה, כולל אופן הבאת העופות החזקתם וטיפולם.

"ושיה' הכול נעשה ע"י אנשים מבוגרים בעלי אחריות, לפקח על מכירת הכפרות שלא ימכרו עוף אחד ב' פעמים, ולהשגיח על משמרת הצניעות בכל האפשר והיה מחנינו קדוש".

על ה"קול קורא" חתומים חברי מועצת גדולי התורה של אמריקה, וגדולי התורה של אמריקה.

כבר בשבוע שעבר ביקרו ראשי ארגוני צער בעלי חיים בשכונות החרדיות, בברוקלין והדביקו מודעות ענק הקוראות לציבור להימנע ממצוות כפרות.

לפני שנה העמידו ארגוני צער בעלי חיים משמרות של מתנדבים ליד כל דוכן כפרות, המתנדבים נשאו שלטים בגנות צער בעלי חיים, ובמקרים רבים נטפלו לבעלי הדוכנים בטענה שהם מתאכזרים לתרנגולות, ואף הזעיקו משטרה.
מועצת גדולי התורה בעלי חיים צער כפרות כאב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד