ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
תירוץ לפעולה רוסית?

אוקראינה מכחישה שמל"ט אוקראיני תקף את הקרמלין

האם רוסיה ביצעה 'ניסיון התנקשות' מזויף בפוטין? אוקראינה מכחישה שמל"ט תקיפה שיורט מעל הקרמלין היה שלהם. הרוסים זועמים וטוענים כי "צריך להרוס את קייב". לטענת הרוסים שני מל"טים הופלו על ידי אמצעי הגנה

אוקראינה מכחישה שמל"ט אוקראיני תקף את הקרמלין
הקרמלין צילום: unsplash

רוסיה האשימה את אוקראינה בניסיון להתנקש בחייו של ולדימיר פוטין במתקפת מל"ט כפולה על הקרמלין הלילה, מה שגרם לדרישה מצד חברי פרלמנט במוסקבה "להשמיד את ממשלת אוקראינה בקייב". רוסיה מסרה כי היא סיכלה את הניסיון וכינתה בזעם את הניסיון כ"פעולת טרור מתוכננת וניסיון להתנקש בחייו של נשיא הפדרציה הרוסית". אך ה"דייל מייל" מדווח כי רבים מפקפקים בטענה הרוסית.

אוקראינה הגיבה במהירות להאשמות על הטענה הדרמטית שרוסיה האשימה נגד קייב מאז פלשה לשכנתה לפני יותר מ-14 חודשים - ואמרה כי אין לה שום קשר למתקפה. "אין לנו מידע על מה שנקרא התקפות לילה על הקרמלין", אמר עוזר בכיר של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

"אבל, כפי שהנשיא זלנסקי הצהיר שוב ושוב, אוקראינה מאמנת את כל הכוחות והאמצעים לשחרר את השטחים שלה, ולא לתקוף אחרים".

תיאוריה אחת יכולה להיות שהמתקפה היא מבצע ציני של רוסיה המבקשת לאחד אנשים מאחורי הנשיא תחת הלחץ בו היא נמצאת, בשל מחיר עצום שנגרם לרוסיה כתוצאה ממלחמת הרת אסון על אוקראינה.

היועץ לנשיא אוקראינה, מיכאילו פודוליאק, אמר כי "ההאשמה כי קייב עומדת מאחורי המתקפה, כמו גם מעצר של חבלנים אוקראינים לכאורה, יכולים להצביע על כך שמוסקבה מתכננת מתקפה 'טרוריסטית' רחבת היקף משלה נגד אוקראינה בימים הקרובים".

בהכחשת המתקפה, הוסיף פודוליאק כי "אוקראינה לא תוקפת את הקרמלין כי ראשית, זה לא פותר שום מטרה צבאית".

העיתוי בהחלט מעניין, והוא מגיע פחות משבוע לפני המצעד הצבאי השנתי האדיר המתוכנן בכיכר האדומה לציון תבוסתו של היטלר וניצחון הרוסים במלחמת העולם השנייה.

היו"ר רב ההשפעה של הפרלמנט הרוסי, ויאצ'סלב וולודין, דרש כנקמה שימוש ב'נשק המסוגל לעצור ולהשמיד את משטר הטרור של קייב' בתגובה למתקפת מל"ט אוקראינית לכאורה על הקרמלין הלילה.

מהקרמלין נמסר כי נעשה שימוש בשני מל"טים, אך הם הושבתו על ידי ההגנה הרוסית. הראשון היה בשעה 2:27 לפנות בוקר ופגע בארמון, השני בשעה 02:43.

פוטין לא נפגע, ולא נגרם נזק מהותי לבנייני הקרמלין. הקרמלין מסר כי פוטין ממשיך לעבוד כרגיל.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין מל"טים תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד