י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סרטן, סוכרת ודפוס התנהגות

שיגע את הנוער: משרד הבריאות מזהיר מפני הממתק ששבר את הרשת

משרד הבריאות מתייחס היום לטרנד ששיגע את הרשת ואת בני הנוער - ממתק סוכר בשם "רול אפס" | בפוסט שפרסם משרד הבריאות נכתב: "לפני שמצטרפים לטרנד ומשלמים מחירים מופרכים, כדאי שנכיר את המרכיבים שהוא מכיל" | ממה מורכב הממתק ומהן הסכנות שבו?

שיגע את הנוער: משרד הבריאות מזהיר מפני הממתק ששבר את הרשת
רול אפס צילום: רשות המסים

משרד הבריאות פרסם היום (רביעי) התייחסות ל"רול-אפס", הממתק הפופולרי שכבש את הרשתות החברתיות ואת הקהל בישראל והפך לטרנד בשילוב עם גלידה שהופכת אותו ל"קריספי". "זה שזה מצטלם טוב ומעורר באזז", מזהיר משרד הבריאות, "לא אומר שזה בריא לכם או לילדים שלכם".

באזהרה שפרסם משרד הבריאות, צוין "גלוקוז, סירופ תירס וסירופ תירס מיובש הם כולם סוכר - המון סוכר ומסוגים שונים. צריכת סוכר נמצאה קשורה בעלייה במשקל. אל צריכת סוכר מיוחסות מגוון תחלואות נלוות כגון מחלות לב וכלי דם, יתר לחץ דם, סוכרת מסוג 2, כבד שומני, סרטן, עששת ועוד. בנוסף, כל הסוכרים עלולים להחמיר תסמינים של ADHD ולהשפיע על דפוס התזונה ובחירת מזונות".

"עקב כך, כבר ב-2015 ההמלצות התזונתיות לציבור מטעם גופים ממשלתיים וארגוני בריאות רבים כללו הפחתה של ממש בצריכת סוכר", הוסיפו במשרד הבריאות וציינו כי "שמן דקלים ושומן שעבר הידרוגנציה, מכילים רמות גבוהות של שומנים רוויים המעלים את הכולסטרול הרע ואת הסיכון למחלות לב וכלי הדם".

"זאת בנוסף לבירוא היערות לצורך הפקת השמן, שזו השפעה שלילית עצומה על הסביבה", הוסיפו במשרד הבריאות, וציינו כי הממתק מכיל גם "חומרי טעם וריח טבעיים ומלאכותיים המקנים פרופיל טעמים לא טבעי שעלול להשפיע על דפוס אכילה, בחירת מזונות ותחושות רעב ושובע".

כהמלצה לציבור ביקשו להבהיר במשרד הבריאות: "זיכרו - זה שזה מצטלם טוב, מעורר באזז ושיח ברשת - לא אומר שזה בריא לכם ולילדים שלכם". בתגובות על הרשומה, צירפו במשרד הבריאות קישור ל"רול בריא הרבה יותר" - מתכון לרול מלפפון.

ממתק סוכרת משרד הבריאות רול אפס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד