כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מיליציה עיראקית

מהווה איום על ישראל, ארה”ב ואינטרסים מערביים

מיליציה עיראקית שיעית פרו-איראנית, שהוקמה ע"י השיח' אכרם אלכעבי, המכהן כמזכ"ל, וכוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, הינה אחת המיליציות הגדולות ביותר בכוחות הגיוס העממי, מופעלת על ידי כוח קודס האיראני, ומנסה לפגוע בישראל

מהווה איום על ישראל, ארה”ב ואינטרסים מערביים
השיח' אכרם אלכעבי עם נסראללה צילום: תקשורת עיראקית

תנועת האצילים, הינה מיליציה עיראקית שיעית פרו-איראנית, שהוקמה בשנת 2013 ע"י השיח' אכרם אלכעבי, המכהן כמזכ"ל, וכוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים. המיליציה הינה אחת המיליציות הגדולות ביותר בכוחות הגיוס העממי, מופעלת על ידי כוח קודס האיראני, שדואג למימון, לאמצעים ולהכשרה של אנשיה.

המיליציה נעזרת גם בארגון חיזבאללה, עמו מקיים אלכעבי קשרים הדוקים במשך שנים ארוכות. המיליציה מאמצת את האידיאולוגיה של המהפכה האסלאמית באיראן ורואה במנהיג איראן, עלי חמינאי, כמנהיג העליון שלה, כך מדווח מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

המיליציה מונה 10,000-8,000 פעילים המאורגנים בשלוש מסגרות חטיבתיות, שתיים מוצבות בעיראק ואחת בסוריה ופועלת לצד כוחות משטר אסד. לוחמי המיליציה בעיראק פרוסים בעיקר במרחב השיעי של דרום עיראק ובמחוזות בגדאד, צלאח אלדין, דיאלא ונינוא. לוחמי המיליציה בסוריה פרוסים בעיקר במחוז דיר אלזור ובמחוז אלרקה, שם הקימו עמדות, מפקדות, מחנות אימונים ולשכות גיוס לגיוס תושבים סורים לשורותיה.

אמצעי הלחימה שברשות המיליציה מגוונים וכוללים טילים (כולל טילים בליסטיים), רקטות וכלי טיס בלתי מאוישים מסוגים שונים. למיליציה גם יכולת יצור אמצעי לחימה בעיראק ובסוריה, במיוחד רקטות. המיליציה הפכה לגורם חשוב במערך הכוחות של איראן באזור ומהווה איום על ישראל, ארה"ב ואינטרסים מערביים במרחב.

ביחס לישראל יצוין, כי המיליציה הינה חלק מ"ציר ההתנגדות" בהובלת איראן, והיא שמה לה למטרה לפעול ל"שחרור" הגולן ולחיסולה של מדינת ישראל. המיליציה מנהלת שיח אנטי-ישראלי מובהק והמזכ"ל שלה, אלכעבי, הקשור לאיראן, מרבה לפרסם הצהרות אודות נכונות לוחמי המיליציה להשתתף בלחימה נגד ישראל, הן לצד חזבאללה מלבנון והן בזירה הפלסטינית. תנועת האצילים אף פרסמה סרטון המאיים בשיגור רקטות לעבר ישראל מלבנון ומסוריה ושיגור טילים מעיראק.

ב-5 במרץ 2019 הוגדרו תנועת האצילים והמזכ"ל שלה על-ידי מחלקת המדינה של ארה"ב כישות טרור בינלאומית. מחלקת האוצר של ארה,ב הטילה סנקציות האוסרות על קיום עסקות עם המיליציה והעומד בראשה והקפאת כל רכוש שברשותם.

מאז האיצה המיליציה את התחמשותה, בחסות איראן, באמצעים מתקדמים תוך כדי שהיא ממשיכה לקרוא לסילוק הנוכחות האמריקאית מעיראק, זאת לצד המשך קריאות לחיסול מדינת ישראל.

המיליציה עושה שימוש באמצעי לחימה מגוונים, הכוללים: כלי טיס בלתי מאוישים, טילי קרקע-קרקע, טילים בליסטיים, טילים נגד טנקים ורקטות. ייתכן שברשות אנשי המיליציה גם טילים נגד מטוסים. סביר להניח שכל סוגי הטילים שבשימוש המיליציה הם מתוצרת איראן.

ראשי המיליציה מרבים להשמיע איומים כלפי ישראל ולהתייחס אליה, לצד ארצות-הברית, כגורם המערער את יציבות עיראק והאזור כולו. על רקע זה, שואפת המיליציה לבודד את ישראל באזור והמזכ"ל שלה אף הדגיש כי כל גורם ערבי המנרמל את יחסיו עם ישראל ("הישות הכובשת") דמו מותר.

המזכ"ל אלכעבי ייחל להשמדת ישראל וציין את נכונותה המלאה של תנועתו להשתתף "בשחרור הקדוש של ירושלים".

נסראללה עיראק איראן חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד