י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נתוני "סל המוצרים הבריא"

277 ₪: פער מטורף בין רשת המזון היקרה לזולה ביותר

ממוצע סל המוצרים הבריא עמד ברבעון הראשון, לשנת 2023 על 823 ₪, עליה של ₪ 12 (שהם כ- 1.5%) ביחס לרבעון הקודם | הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר ברבעון הרביעי הינו 39% שהם 277 ₪

277 ₪: פער מטורף בין רשת המזון היקרה לזולה ביותר
סופרמרקט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ממוצע סל המוצרים הבריא שגובש על ידי משרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף משרד הבריאות ומתבסס על נתוני המועצה לצרכנות מתוך אתר פרייסז, עמד ברבעון הראשון של 2023 על 823 ₪, עליה של 12 ₪ ביחס לרבעון הקודם.

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבריא במחיר היקר ביותר ברבעון זה היא "סופר יודה" – עלות הסל הנבדק ברבעון זה עומדת על 982 ₪.

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבריא במחיר הזול ביותר ברבעון הרביעי הינה "רמי לוי" – עלות הסל הנבדק ברבעון זה עומדת על 705 ₪.

הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר ברבעון הרביעי עמד על 39% שהם 277 ₪.

בבדיקה של רשתות הנבחרות ("דיסקאונט") המחיר הממוצע של סל המוצרים הבריא עמד ברבעון הראשון של 2023 על 754 ₪.(ירידה של שקל ביחס לרבעון הקודם) פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עמד על 13% שהם 92 ₪.

הסל מבוסס על מזונות מומלצים לסמל הירוק וכולל ברובו מוצרים מהצומח, מהקטגוריות פירות וירקות, שמן זית אגוזים וזרעים, קטניות ודגנים מלאים וקטגוריות מוצרים מן החי כגון חלב ומוצריו ותחליפיו, ביצים עוף ודגים.

סופרמרקט סל קניה רשתות מזון רשתות שיווק חיסכון אוכל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד