י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זו הסיבה

המגמה השלילית נמשכת: מה עובר על ענף היהלומים הישראלי?

גם בחודש אפריל נמשכה המגמה השלילית שנרשמה בענף היהלומים העולמי והישראלי בשנה האחרונה, מאז פרוץ המלחמה באוקראינה | אופיר גור, המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה: ההערכה היא שלקראת אמצע השנה נחזה בשינוי המגמה השלילית לכיוון חיובי, עקב שיפור במכירות בשוק הסיני"

המגמה השלילית נמשכת: מה עובר על ענף היהלומים הישראלי?
אילוסטרציה צילום: unsplash

נתוני ענף היהלומים בחודש באפריל – התמתנות קלה בירידות: גם בחודש אפריל נמשכה המגמה השלילית שנרשמה בענף היהלומים העולמי והישראלי בשנה האחרונה, מאז פרוץ המלחמה באוקראינה.

בישראל נחתם שלישון ראשון שלילי, עם ירידות בכל ארבע קטגוריות הסחר המרכזיות, בסיכום שלישוני ראשון לשנת 2023 שמפרסם המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה.

בסה"כ בשלישון הראשון של השנה, היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ-400 מיליוני דולרים, ירידה של כ- 35% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בחודש אפריל נרשמה ירידה של כ-7% לעומת חודש אפריל 2022).

יצוא נטו של יהלומי גלם באותה התקופה עמד על סך של כ-351 מיליוני דולרים, ירידה של כ-45% לעומת השלישון הראשון בשנת 2022 (כשבחודש אפריל נרשמה ירידה של כ- 25% לעומת חודש אפריל אשתקד).

יבוא היהלומים המלוטשים נטו בשלישון הראשון של השנה עמד על סך של כ- 885 מיליוני דולרים, ירידה של כ- 23% לעומת השלישון המקביל בשנת 2022 (כשבחודש אפריל נרשמה ירידה של כ- 22% לעומת אפריל אשתקד) ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כ-976 מיליוני דולרים, נרשמה ירידה של כ- 44% לעומת השלישון המקביל בשנת 2022 (כשבחודש אפריל 2023 לבדו נרשמה ירידה של כ- 69% לעומת אפריל אשתקד.

בחודש האחרון עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ-17 מיליוני דולרים, שמהווים כ-20% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל באפריל. בחודש זה יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של כ- 9 מיליוני דולרים, שמהווים כ-8% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל באפריל.

אופיר גור, המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה מציין כי: "המשך המגמה העולמית של ירידה בסחר היהלומים ניכרת גם בנתוני השלישון הנוכחי. עם זאת, ניתן לראות התמתנות מסוימת של הירידות, למעט בתחום יצוא היהלומים המלוטשים. ההערכה היא שלקראת אמצע השנה נחזה בשינוי המגמה השלילית לכיוון חיובי, עקב שיפור במכירות בשוק הסיני".

יהלומים כלכלה עסקים כספים ייבוא ייצוא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד