ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
תיבת נח

הפתרון הגאוני החדש שימנע אלימות כנגד נהגי האוטובוסים

בשורה ענקית לנהגי האוטובוסים: אלפי אוטובוסים ימוגנו במחיצות משודרגות שפותחו ותוכננו בחברת מרכבים יחד עם ארגון הנהגים והסתדרות לאומית

הפתרון הגאוני החדש שימנע אלימות כנגד נהגי האוטובוסים
ההגנה לנהגים מפני אלימות צילום: דוברות משרד התחבורה

הקמת מערך מחיצות חדש באוטובוסים בתחבורה הציבורית: מחיצות מגן בתקינה אירופית, שקשה ביותר לפרוץ, יותקנו בכל האוטובוסים החדשים, דבר שיועיל לנהגים לנהוג נהיגה רגועה, שקטה ובטוחה יותר.

על פי נתוני ארגון נהגי האוטובוסים, בשנה האחרונה חל גידול של עשרות אחוזים במעשי האלימות שבוצעו נגד נהגי התחבורה הציבורית, בכל רחבי הארץ.

המחיצות החדשות/טנא תקשורת 

חלק מהנהגים הותקפו פיזית על ידי נוסעים ורבים אחרים דיווחו על מקרי אלימות מילולית. על פי נתוני דו"ח שפירסם בחודש שעבר ארגון נהגי האוטובוס מבית ההסתדרות הלאומית, בשנת 2022 עברו 41% מנהגי האוטובוסים בישראל תקיפה פיזית אחת לפחות. 17% מהנהגים דיווחו כי היו קורבן לשלושה מקרי אלימות ומעלה בשנה האחרונה. במספרים מוחלטים מדובר על כ-4,400 מקרי תקיפה.

״המרכיב החשוב ביותר בתחבורה ציבורית הוא הנהגים", אמרה השרה רגב. "בידיהם מופקדת האחריות הגדולה לחייהם של מאות בני אדם מדי יום. הם ממשיכים לנוע בכבישים בכל מצב, גם תחת מתיחות ביטחונית או במשבר בריאות עולמי מסכן חיים. לצד התקנת המחיצות, אני פועלת להחמרת הענישה כנגד מי שיבצע מעשי אלימות בתחבורה הציבורית".

ששי שדה, משנה למנכ״ל הסתדרות לאומית: ״זהו צעד גדול להפרדת הנהגים ולהפחתת האלימות בתחבורה הציבורית, כך יוכלו לנהוג בצורה מקצועית ובטוחה יותר וללא היסחי דעת. השלב הבא להעצים את מעמד הנהג וכדי לקדם את התחבורה הציבורית הוא הכרה במקצוע והכרה בנהגים כעובדי ציבור.״

שראל גנון, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים בהסתדרות הלאומית הדגיש כי "מחיצות ההפרדה המשופרות הן צעד משמעותי ומבורך לקידום מעמד הנהג וההגנה על תיפקודו כעובד ציבור".

אלימות אלימות בכביש נהגים תחבורה נוסעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד