י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עשה זאת בעצמך

באוקראינה בונים טילים תוצרת בית להילחם ברוסים

מהנדסים אוקראינים בונים רקטות בשיטת "עשה זאת בעצמך" כאלה שמשפחות יכולות לבנות בבית - כולל "מנוע 'שואג' שיטיל אימה על חיילים רוסים" בדיוק כמו הטילים הזולים של היטלר ממלחמת העולם השנייה אותם הוא המטיר על לונדון

באוקראינה בונים טילים תוצרת בית להילחם ברוסים
ייצור הטילים צילום: צילום מסך

מהנדסים אוקראינים תכננו "רקטת עשה זאת בעצמך" שמשפחות יכולות לבנות בגנים האחוריים שלהן מחומרים יומיומיים פשוטים כדי להמטיר אימה על הפולשים הרוסים.

הטיל המכונה 'טיל העם', נבנה באותה טכנולוגיה כמו הפצצות המעופפות הגרמניות ששימשו את היטלר במלחמת העולם השנייה להפחיד את לונדון.

קבוצת המחאה האנטי-רוסית וידשיץ' תכננה את הרקטה "תוצרת בית", שאמנם אינה מדויקת כמו טילים מונחי לייזר, אך אמורה להיות מסוגלת לנוע במהירות של 120 קמ"ש. ה"גאונות" של הנשק המאולתר טמונה גם ביכולתו לבזבז את הנשק הרוסי היקר, אומרים מפתחיו.

על ידי שחרור אות תרמי שנקלט על ידי מערכות ההגנה האווירית של האויב, הרוסים יורים תחמושת יקרה כדי להוריד את הרקטות שיוצרו בזול. "הטיל הפשוט שלנו זול לאין ערוך מהטילים של מערכות טילים נגד מטוסים של האויב", מסרו יוצרי הטיל ל'טלגרף'.

כלי הנשק החדשים הושוו לרקטות V1, ששימשו את הנאצים בלונדון לקראת סוף מלחמת העולם השנייה. כ-5,000 טילים שוגרו על ידי הגרמנים כדי להפציץ את לונדון וגרמו אבידות בנפש.

דה ברטון-גורדון, מפקד נאט"ו לשעבר, אמר על הנשק החדש שהוא אופטימי לגבי הטילים. "נשק מאולתר יכול להיות מאוד יעיל והאוקראינים מאוד מתוחכמים והרוסים די חסרי כישרון" והוסיף שהרקטות החדשות יכולות לעזור לאוקראינה לחסוך בנשק מערבי יקר יותר.

ככל שהמלחמה נמשכת, האוקראינים ממשיכים להשתמש בטקטיקות גאוניות כדי להדוף את הפולשים הרוסים. חבלנים הורידו ביוםשלישי האחרון רכבת משא רוסית מהפסים והרסו כבלי חשמל עם מטעני חבלה. הרכבת, שנשאה נפט וחומרי בנייה, עלתה בלהבות בעקבות פיצוץ על הפסים באזור בריאנסק, 37 קילומטרים מהגבול האוקראיני.

מלחמת אוקראינה רוסיה נאצים לונדון טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד