כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חשד לזיוף כרטיסי חיסון

משטרת ברזיל פשטה על ביתו של הנשיא לשעבר - 6 נעצרו

המשטרה הפדרלית של ברזיל חוקרת קבוצה שזייפה מידע על חיסונים עבור הנשיא לשעבר ז'איר בולסונארו. עוזרו לשעבר היה בין שישה אנשים שנעצרו בסדרת המעצרים שנערכו אתמול. בולסונארו צילם את הטלפון שלו במהלך המעצריםהרשויות טוענות שכרטיסי חיסון זויפו לפני יציאת בולסונארו לארצות הברית ב-30 בדצמבר, יום לפני סיום כהונתו הנשיאותית.

משטרת ברזיל פשטה על ביתו של הנשיא לשעבר - 6 נעצרו
בולסונארו עם אלפי תומכיו צילום: צילום מסך

הרשויות בברזיל פשטו אתמול על ביתו של הנשיא לשעבר ז'איר בולסונארו כחלק מחקירה של קבוצה שזייפה לכאורה כרטיסי חיסון נגד קורונה. לפחות שישה בני אדם נעצרו על ידי המשטרה הפדרלית כחלק מהמבצע, כולל קולונל מאוריסיו סיד, עוזרו הבכיר לשעבר של בולסונארו. כמו כן הוצאו צווי חיפוש ותפיסה ל-10 חשודים נוספים.

כלי תקשורת ברזילאים דיווחו כי החשודים הכניסו לכאורה מידע שקרי על חיסונים במערכת משרד הבריאות, כי בולסונארו, בתו בת ה-12 לורה בולסונארו, סיד, אשתו ובתו חוסנו נגד הנגיף. הכרטיסים שימשו את הנשיא לשעבר ז'איר בולסונארו, משפחתו ועוזריו הבכירים כדי להיכנס לארצות הברית.

המשטרה הפדרלית בודקת גם אם כרטיס החיסון של הגברת הראשונה לשעבר מישל בולסונארו השתנה גם הוא. "אנשים כאלה יכלו להנפיק את תעודות החיסון המתאימות ולהשתמש בהן כדי לעקוף את מגבלות הבריאות הנוכחיות שהוטלו על ידי רשויות ציבוריות (ברזיל וארה"ב) במטרה למנוע את התפשטות המחלה המדבקת, במקרה זה, מגיפת הקורונה", מסרה המשטרה הפדרלית.

בולסונארו, שנדבק בנגיף הקורונה במספר הזדמנויות והשווה את הנגיף ל"קצת שפעת", אמר לעיתונאים כי הוא הופתע מהפשיטה בביתו בברזיליה. הטלפון הנייד שלו נתפס במהלך הפשיטה. "לא היה שום זיוף מצידי, זה לא קרה", אמר. "לא לקחתי את החיסון, נקודה. מעולם לא הכחשתי את זה".

הפשיטה הגיעה אחרי שמידע הראה שבולסונארו קיבל שתי מנות של פייזר, במרכז הבריאות העירוני בעיר דוקה דה קקסיאס בריו דה ז'ניירו. בולסונארו ובתו עזבו לארצות הברית ב-30 בדצמבר, יום לפני סיום כהונתו הנשיאותית.

 

 

ז'איר בולסונרו קורונה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד