ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הסתתרו מתחת השולחנות ומתו

בן 13 ירה למוות בתלמידים לאחר שערך רשימת חיסול של חברים לכיתה

נער בן 13, ירה אתמול למוות בשמונה תלמידים ומאבטח, בטבח שביצע בבית ספר בסרביה לאחר שערך רשימת חיסול של חברים לכיתה. החשוד, ששמו קוסטה קצ'מנוביץ', נעצר בחצר בית הספר. על פי החוק הסרבי הוא לא בר העמדה לדין מפאת גילו

בן 13 ירה למוות בתלמידים לאחר שערך רשימת חיסול של חברים לכיתה
אילוסטרציה צילום: pexels

שמונה ילדים ומאבטח נהרגו אתמול לאחר שילד בן 13 פתח הבוקר באש בכיתתו בבית ספר בבלגרד, כך מסרה המשטרה הסרבית. קוסטה קמנוביץ', בן 13, זוהה על ידי המשטרה כחשוד בטבח. הנער בעל פני התינוק נראה מכוסה לאחר שנעצר בחצר בית הספר היסודי ולדיסלב ריבניקאר והובל משם כשפניו מכוסות.

היורה הכין תוכניות לטבח במשך חודש, וערך סקיצות של כיתות שנראו כמו לקוחות מ'סרט אימה', כך אמר מפקד המשטרה של בלגרד, וסלין מיליץ'. הוא היה חמוש בשני רובים ושתי פצצות בנזין ותכנן הכל בקפדנות, אפילו הרכיב רשימה עם שמות הילדים שרצה להרוג וכיתותיהם, תלמידים מבועתים הסתתרו מתחת לשולחנותיהם בזמן שהיה 'ירי ללא הפסקה' בסביבות השעה 8.40 אתמול בבוקר. הילד היורה התקשר למשטרה בעצמו כשהמתקפה הסתיימה.

שבעה בני אדם נוספים נפצעו, כולל מורה, על פי דיווחים מקומיים הם נלחמים על חייהם. היורה הרג תחילה שומר בבית הספר במרכז בלגרד ולאחר מכן שלושה תלמידים במסדרון, לאחר מכן הוא נכנס לכיתה - ככל הנראה בחר בה רק בגלל שהיא הייתה קרובה לכניסה - ופתח שוב באש.

על פי החוק הסרבי, הנער בן ה-13 "נחשב כחסר אחריות פלילית, מכיוון שהוא לא הגיע לגיל 14", כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים. אביו של הנער נעצר בחשד לסכנה חמורה לשלום הציבור מאחר והילד השתמש באקדח של אביו, ציור של היורה שהוצג לכתבים, נראה כמו "משהו ממשחק וידאו או סרט אימה", אמר מפקד המשטרה מיליץ', "מה שמעיד על כך שהוא תכנן בפירוט, לפי כיתות, את מי לחסל".

רוב התלמידים הצליחו לברוח דרך דלת אחורית, לפי גורם מקומי. מילאן מילושביץ', אביה של תלמידה, אמר שבתו הייתה בשיעור היסטוריה שבו היורה פתח באש 'באקראי' לעבר ילדים אחרים כשהם התכופפו מתחת לשולחנותיהם. "היא הצליחה להימלט", אמר האב לתחנת הטלוויזיה הסרבית N1. "היורה ירה תחילה במורה ואחר כך בילדים שהתכופפו מתחת לשולחנות", ציטט מילושביץ' את בתו.

הרוגים ופצועים סרביה בלגרד ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד