א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
כמו אחרי השואה

אוקראינה לישראלים: "יש לכם נסיון בהשבת ילדים, עזרו לנו"

סגנית יו"ר הפרלמנט של אוקראינה אולנה קונדרטיוק, שנמצאת עם משלחת בכירה בישראל פנתה לישראל בבקשה סיוע להחזיר את הילדים האוקראינים שנחטפו לרוסיה. היא ציינה כי לישראל יש נסיון במציאת ילדים שנעלמו אחרי מלחמת העולם השניה "ישראל אספה אותם מכל העולם"

אוקראינה לישראלים: "יש לכם נסיון בהשבת ילדים, עזרו לנו"
פליטים מאוקראינה צילום: Bea Bar Kallosh/Flash90

אוקראינה מחפשת את עזרתה של ישראל לשחרר עשרות אלפי ילדים אוקראינים שנלקחו באופן בלתי חוקי מבתיהם לרוסיה, כך אמרה סגנית יו"ר הפרלמנט של אוקראינה ל"טיימס אוף ישראל". "אנחנו באמת מבקשים מישראל לקחת על עצמה את הנושא של החזרת ילדים האוקראינים הביתה, כמו שהם התייחסו לילדים היהודים לאחר מלחמת העולם השנייה", אמרה אולנה קונדרטיוק, שנמצאת בירושלים בראש המשלחת הפרלמנטרית הבכירה הראשונה בישראל מאז שרוסיה פלשה למדינה בפברואר אשתקד. "ישראל אספה אותם מכל העולם" אמרה.

אוקראינה טוענת כי כ-20,000 ילדים הועברו בכוח מאוקראינה במהלך המלחמה שנמשכת כבר יותר מ-14 חודשים. רוסיה אומרת שהם הוצאו מאזורי מלחמה "למען ביטחונם".

במרץ האחרון הוציא בית הדין הפלילי הבינלאומי צו מעצר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ולנציבת רוסיה לזכויות ילדים בגין גירוש הילדים.

בניגוד לבכירים אוקראינים אחרים, היא לא מתחה ביקורת על ישראל על ניסיונות ישראל לשמור על עמדה נייטרלית במהלך המלחמה, ועל סירובה לשלוח נשק לקייב. ישראל היא אחת ממדינות המערב הבודדות שמקיימת יחסים טובים יחסית גם עם אוקראינה וגם עם רוסיה.

היא הדגישה כי ישראל מפתחת עבור אוקראינה מערכת התראה על תקיפות רוסיות. קונדרטיוק אמרה ל"טיימס אוף ישראל" שהמערכת נוסתה בקייב ביום שני האחרון.

בניגוד למערכת כיפת ברזל הקיימת בישראל, המערכת באוקראינה תכלול התראות בלבד, ללא יכולות יירוט. אוקראינה לוחצת על ישראל לספק לה יכולות יירוט טילים, אך ישראל סירבה עד כה, כדי להימנע מעימות יתר עם רוסיה.

"העדיפות שלנו כרגע היא המערכת נגד טילים כי היא הסיבה מספר אחת למותם של אזרחים כרגע", הסבירה. היא הוסיפה כי אוקראינה זקוקה למומחיות ישראלית בפיתוח רשת המקלטים שלה ברחבי הארץ.

"אתם יכולים לראות שזה חיוני עבורנו, במיוחד בהתחשב בהפגזות האחרונות של אומן", אמרה, בתחילת השבוע רוסיה תקפה את אזור אומן, התוצאה 23 הרוגים.

קונדרטיוק הצביעה על כמה תחומים ספציפיים שבהם היא הייתה רוצה לראות שינוי במדיניות הישראלית. היא הדגישה כי אי הצטרפות ישראל לסנקציות נגד רוסיה סיב לדאגה. היא אמרה שהיא רוצה לראות ערוצי חדשות רוסיים הפועלים בישראל נסגרים.

"זו הייתה הפתעה עבורי", אמרה, "שבישראל ישנם ערוצי תעמולה רוסיים הפועלים בחופשיות במקביל למקומות אחרים בעולם שם הם נאסרו".

מלחמת העולם השניה מלחמת אוקראינה רוסיה חטיפת ילדים ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד