ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
המתקפה על הקרמלין

אחרי 'ניסיון החיסול' לפוטין: קריאה לחסל את זלנסקי

רוסיה האשימה את אוקראינה בניסיון להתנקש בחייו של ולדימיר פוטין בהתקפת מל"ט על הקרמלין - האשמות שקייב מכחישה בתוקף. אנליסטים טוענים שרוסיה יכלה לביים את המתקפה כדי להשתמש בה לטובתה

 אחרי 'ניסיון החיסול' לפוטין: קריאה לחסל את זלנסקי
רגע היירוט מעל הקרמלין צילום: צילום מסך

נשיא רוסיה לשעבר דמיטרי מדבדב אומר שלרוסיה לא נותרה ברירה אלא "לחסל" את וולודימיר זלנסקי ו"הקליקה" שלו לאחר מתקפת המל"טים לכאורה על הקרמלין.

בפוסט בטלגרם, הנשיא הרוסי לשעבר - שהוא גם סגן יו"ר מועצת הביטחון של רוסיה - הדהד טענות מצד מוסקבה לפיהן התקרית היא מעשה "טרור". בנוסף קראו עוד מספר בכירים ברוסיה להוציא להורג את זלנסקי. מוסקבה טוענת כי קייב הייתה מעורבת בתקרית, אך לא סיפקה ראיות כלשהן לתמיכה בטענתה.

רוסיה טוענת שהיא בלמה מתקפת מל"טים על ביתו פוטין ביום שלישי בלילה, רוסיה כינתה את התקיפה "פעולת טרור מתוכננת" והודיעה כי היא רואה בה ניסיון להתנקש בחייו של הנשיא הרוסי. "משטר קייב עשה ניסיון לפגוע באמצעות מל"ט במעונו של הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין בקרמלין", נכתב בהצהרה.

הנשיא זלנסקי שב והדגיש כי אוקראינה אינה עומדת מאחורי המתקפה לכאורה על הקרמלין, לאחר שארצו הואשמה כי ניסתה להתנקש בחייו של פוטין. רוסיה האשימה את קייב בתקרית ואיימה להגיב.

אולם נשיא אוקראינה אמר אתמול במסיבת עיתונאים בהלסינקי - פינלנד, עוד מדינה שרוסיה לא ממש אוהבת: "אנחנו לא תוקפים את פוטין או את מוסקבה, אנחנו נלחמים בשטח שלנו. אנחנו מגנים על הכפרים והערים שלנו".

בתשובה לשאלה מדוע רוסיה האשימה את אוקראינה בכך שהיא עומדת מאחורי המתקפה לכאורה, זלנסקי אמר כי פוטין צריך דרך להניע את אנשיו מכיוון ש"אין לו ניצחונות".

 

מל"טים ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד