כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"המסר העיקרי הוא שנאה"

הד"ר תוקף את המחאה נגד החרדים: "ילדותי ומתחמק"

"החרדים לא מעוניינים לייצר כאן מדינה דתית. הם בהחלט מעוניינים בקידום ענייניהם המגזריים ועל זה אפשר וצריך להאבק. אבל הדיבור לפיו "הם לא משרתים אז הם לא יגידו לנו״ הוא בעיניי ילדותי ומתחמק מסוגיות הליבה". כך ד"ר גולדברג מאוניברסיטת רייכמן

הד"ר תוקף את המחאה נגד החרדים: "ילדותי ומתחמק"
צעדה בבני ברק צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

לקראת מחאת 'יום השוויון בנטל' אותה מתכננים מארגני המחאה להוביל היום, ד"ר אורי גולדברג מאוניברסיטת רייכמן, שמשיטוט בדף הפייסבוק שלו ניתן להסיק שהוא משתייך לצד השמאלי של המפה הפוליטית, מתנגד לכך ובפוסט ארוך טוען שמדובר בשנאה נטו.

בפוסט הוא כותב: "אני מצטער לקרוא על "יום השוויון בנטל". נוהגים לומר לי שסיום הכיבוש יכול לחכות עד שתעצר ההפיכה. אני חושב שכל עוד חוק הגיוס לא נחקק, הוא זה שיכול לחכות. אני מתנגד לחוק, כמובן, וחושב שהוא עוול אמיתי. אבל אני חושב שהפניה נגד החרדים עכשו זונחת אפשרות לכך שהמחאה תציב סדר יום חדש, כזה שחורג משמירה על הסטטוס קוו".

ד"ר אורי גולדברג. (מתוך הפייסבוק שלו)

לדבריו, ""זה לא פייר" זה תמיד נכון. תמיד. השאלה היא מה זה מקדם. במקרה הזה, להבנתי, זה רק מעכב את האפשרות לנסח חזון אחר לישראל. החרדים לא מעוניינים לייצר כאן מדינה דתית. הם בהחלט מעוניינים בקידום ענייניהם המגזריים ועל זה אפשר וצריך להאבק. אבל הדיבור לפיו ״הם לא משרתים אז הם לא יגידו לנו״ הוא בעיניי ילדותי ומתחמק מסוגיות הליבה".

ד"ר גולדברג מזכיר: "החרדים לא משרתים בגלל הסדר שהיו שותפות לו כל ממשלות ישראל ללא הבדל בין שמאל לימין. האם החרדים מתעלמים מן החוזה האזרחי? אם כן, אז כך גם ההורים האשכנזים והעשירים ששולחים את ילדיהם לשרת ב-8200 בזמן שמזרחים מהפריפריה משרתים שלוש שנים ויותר בשטחים. זו השיטה שמקולקלת (והיא, דרך אגב, גם זו שמונעת שופטים מרוקאים בעליון) ואותה צריך לשנות".

"זה לא קורה כי זה "שמאלני מדי"? כל עוד המסר העיקרי הוא שנאה (לחרדים) דמוקרטיה של ממש תתקשה לצמוח כאן", הוא מסכם.

שיוויון בנטל שנאת חרדים מפגיני שמאל הפגנה בבני ברק אורי גולדברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד