כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הרחיבי מקום אהלך: צפו בשיפוצים בפוניבז'

בשל הצפיפות הגדולה ב'אוהל קדושים': מבנה זמני יוסיף 180 מקומות ל-1,450 המתפללים היושבים באולם התפילה עצמו

הרחיבי מקום אהלך: צפו בשיפוצים בפוניבז'

בימים אלו הולך ונשלם המבנה החדש והזמני שנבנה במיוחד לכבוד הימים הנוראים בצמוד להיכל הגדול "אוהל קדושים" בישיבת פוניבז' אשר ייתן מענה לעוד 180 מקומות חדשים עבור המתפללים.

מאז עברו בני הישיבה להתפלל בהיכל "אוהל קדושים" שגודל שטחו הוא פי אחד וחצי מהיכל הישיבה המשמש את התלמידים כל השנה, מתרבים מדי שנה מספר המתפללים מבני הישיבה עד שבשנים האחרונות הפך גם מקום זה לצר מלהכיל את המוני המתפללים.

המבנה החדש והזמני ייתן מענה לעוד 180 מקומות אשר יצטרפו ל-1450 המקומות הקיימים כבר ב"אוהל קדושים", זאת מלבד עזרת הנשים המכילה עוד 470 מקומות.

לאור הצפיפות הגדולה שהלכה והחמירה עם השנים, נאלצו ה"גבאים" בשנים האחרונות לשלול מאברכי ובוגרי הישיבה את הזכות להתפלל בהיכל 'אוהל קדושים' יחד עם מניין הישיבה, ובשל כך הוקם לפני שנים על ידי אברכי ובוגרי הישיבה מניין נוסף - אף הוא בבניין 'אוהל קדושים' - באולם התחתון, אשר מכיל לא פחות מ-1000 מתפללים מבוגרי הישיבה ומבני משפחותיהם.

סך הכל, המבנה הענק של "אוהל קדושים" מכיל בתוכו על כל קומותיו בימים הנוראים יותר מ- 3000 מתפללים, איש ואישה, וזאת מלבד המניינים הנוספים שמתקיימים בגבעת הישיבה כמו בבניין "פרלמן", בניין "היכל הישיבה", בניין "אהבת חסד", וכן מניין ליוצאי עדות המזרח בבניין "ציטרון" ועוד.

יצוין, כי במניין המרכזי ב"אוהל קדושים" בעל התוקע המיתולוגי הוא לא אחר מראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, אשר זה לו השנה ה-70 בה יכהן כבעל תוקע בישיבה, ואילו הבעל תפילה בתפילת מוסף הוא הגר"צ אייזנשטיין, אשר אף הוא מכהן כבעל תפילה בישיבה זה עשרות בשנים.

















ישיבה אוהל תפילה שיפוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד