י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מבקר המדינה לליברמן - עם מי נפגשת באוסטריה?

בעקבות פנייתה של ח"כ שלי יחימוביץ', דורש מבקר המדינה משר החוץ פירוט של הפגישות שקיים במסעו לאוסטריה

ליברמן. צלם: פלאש90
ליברמן. צלם: פלאש90

בעקבות פנייתה של חברת הכנסת שלי יחימוביץ', שיגר אתמול (א) מבקר המדינה מכתב לשר החוץ אביגדור ליברמן, ובו הוא מבקש ממנו לקבל את תכנית הנסיעה לאוסטריה ולמדינות נוספות, ככל שנכללו בנסיעה זו, לרבות לוח הפגישות המפורט.

במכתבו כותב המבקר: "במשרדי התקבלה תלונתה של ח"כ שלי יחימוביץ' בנושא נסיעתך לוינה לפני כעשרה ימים. לצורך בירור התלונה אבקש לקבל בשלב ראשון את התייחסותך לטענות המועלות בפנייתה של ח"כ יחימוביץ'. כמו כן, אבקש לקבל את תכנית הנסיעה (לאוסטריה ולמדינות נוספות ככל שנכללו בנסיעה זו) לרבות לוח הפגישות המפורט".

מכתבה של יחימוביץ' נשלח למבקר בעקבות הפרסום של העיתונאי ברק רביד ב'הארץ', בדבר פגישות שונות שקיים השר ליברמן באוסטריה, ובהן פגישה עם איש העסקים מרטין שלאף, אשר עד לפני זמן קצר היה מבוקש לחקירה בישראל.

יחימוביץ' כתבה למבקר: "על פניו, הביקור החשאי בוינה מעלה חשש כבד לשימוש לא נאות בכספי משלם המסים, לטובת ביקור פרטי. הסתרת הביקור מכלי התקשורת, מידור בכירי המשרד והדיפלומטים הנוגעים לעניין ואי-הדיווח אודות הפגישות הדיפלומטיות שקיים השר, אם בכלל, מעלים ניחוח עז של קשרי הון-שלטון לא ראויים, שנעשים בהסתר – אך על חשבון הציבור. על-מנת להבטיח את טובר המידות והמנהל התקין בנושא זה, אבקש את בדיקתך לגבי נהלי הביקורים הדיפלומטיים בכלל, וביקור זה בפרט".

מלשכתו של ליברמן הודיעו: "כבר ביום שישי ביקש שר החוץ מהמבקר לבדוק את ביקורו בוינה, כדי למנוע פתחון פה מפופוליסטיות שלא מבינות במדיניות חוץ כמו יחימוביץ׳".

שלי יחימוביץ' מסרה בתגובה: "יכול להיות שליברמן מרגיש שמותר לו הכל, ושהוא חסין אחרי שכל תיקי החקירה נגדו נסגרו בזה אחר זה, ולא מחוסר אשמה. זה לא אומר שאנחנו צריכים להידבק בשאננות שלו וחלילה להפסיק את המאבק בשחיתות".
יחימוביץ ליברמן מבקר אוסטריה טיסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד