כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
יפצו את הנפגעת

העונש שנגזר על המחבלים שפצעו את רבקה טייטל

בית הדין הצבאי גזר במסגרת הסדר טיעון עונשי מאסר על 9 מחבלים אשר ביצעו לפני שנתיים פיגוע אבנים בבנימין בו נפצעה רבקה טייטל בראשה באורח קשה. המחבלים יפצו את הנפגעת בסכום של 104,000 ש"ח. עו"ד חיים בלייכר: "תחילת הדרך ביצירת ענישה מרתיעה כלפי המחבלים"

העונש שנגזר על המחבלים שפצעו את רבקה טייטל
זירת הפיגוע צילום: מועצת בנימין

בית דין הצבאי ביהודה גזר במסגרת הסדר טיעון עונשי מאסר של 5 ו-6 שנות מאסר על 9 מחבלים אשר ביצעו לפני שנתיים פיגוע אבנים סמוך לדיר ניזאם בבנימין בו נפצעה בראשה באורח קשה רבקה טייטל, רעייתו של מי שכונה "המחבל היהודי", ג'ק טייטל. בנוסף, חויבו המחבלים לפצות את טייטל בסכום של 104,000 ש"ח אותו שילמו לנפגעת כבר בעת החתימה על הסדר הטיעון.

הפיגוע התרחש בחודש ינואר 2021, במהלכו נסעה טייטל, תושבת האזור, בכביש סמוך לכפר דיר ניזאם שבבנימין. לפתע הגיחו המחבלים אשר יידו לעברה אבנים מטווח אפס. רבקה נפגעה בראשה באורח קשה ופונתה בבהילות לבית החולים. בעקבות הפיגוע נזקקה טייטל לתהליך שיקום רפואי ארוך ומייסר.

טייטל מסרה לאחר מתן גזר הדין: "מאז הפיגוע אני מתמודדת עם שיקום ארוך שלי ושל ילדי שהיו עימי ברכב. גזר הדין של מספר שנות מאסר בלבד למחבלים אשר ניסו לרצוח אותי ואת ילדי היא חרפה. בנוסף, סכום הפיצויים שהושת על המחבלים הוא מגוחך, לאדם רגיל סכום של 100,000 ש"ח נשמע גדול אבל האמת היא שזהו חלק מזערי מעלויות השיקום שלי ושל משפחתי. את מחיר הפיגוע אני וילדי נמשיך לשאת לכל חיינו. אני מצפה כי מדינת ישראל תחמיר מאוד את עונשם של מחבלים המנסים לרצוח יהודים ותחזיר את ההרתעה".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את הנפגעת מסר: "התוצאה של תשעה מחבלים שנכנסו לכלא ל-5 ול-6 שנים בגין פיגוע האבנים בנוסף לפיצויים ששולמו על ידם. היא תחילת הדרך ביצירת ענישה מרתיעה כלפי המחבלים. אנו מברכים על פעילות כוחות הביטחון והפרקליטות הצבאית שהניחו את ידם על כלל השותפים לאירוע החמור והביאו לענישה של ממש. לאור המצב הביטחוני בכבישים אנו קוראים להחמיר יותר ויוצר בענישת המחבלים ולפעול לכך שכל מי ששותף בזריקת אבנים ישלם על כך מחיר כבד".

ג'ק טייטל פיגוע אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד