כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

עורכים ארוחה חגיגית – אילו סוגי שתייה ומשקאות כדאי שיהיו על השולחן?

מדי פעם כולנו עורכים ומארחים ארוחה חגיגית, בין אם מדובר בארוחת שישי שבועית, ארוחת חג מרובת משתתפים או סתם ערב מהנה עם חברים טובים שבאים להתארח. אף ארוחה טובה אינה מושלמת ללא שתייה מתאימה והולמת, כך שכל היושבים סביב השולחן ימצאו מה לשתות לאורך הערב

עורכים ארוחה חגיגית – אילו סוגי שתייה ומשקאות כדאי שיהיו על השולחן?
יינות צילום: freepik

אילו משקאות וסוגי שתייה - הן משקאות קלים והן משקאות חריפים - כדאי שיהיו סביב שולחן האוכל? זה תלוי כמובן במאורע הספציפי, בהרכב האורחים ובעוד כמה פרמטרים שונים, אך ניתן להתייחס למרבית המצבים הנפוצים על מנת להבין באילו משקאות קלים וסוגי אלכוהול כדאי להצטייד ולקנות מראש –

לדאוג שלכל אחד מהאורחים והנוכחים יש מה לשתות

מיד נגיע לבחירה של יינות, בירות, משקאות חריפים וכיוצ"ב, אך לפני כן חשוב להדגיש כי לא כולם שותים אלכוהול, וחשוב שגם להם יהיו אופציות. כמובן שעבור הילדים נרצה כמה משקאות קלים טעימים, וכאן בחירת המשקאות כבר תלויה במדיניות של ההורים בנוגע לשתייה קלה מתוקה. אולי שווה אפילו להתייעץ עם ההורים האחרים שאנחנו מארחים, על מנת שלא להיקלע לאי נעימויות במהלך הערב...

מלבד לילדים, גם חלק מהמבוגרים לא אוהבים אלכוהול וחשוב שגם להם יהיו כמה אופציות שונות לשתייה.

לכן, בתור התחלה כדאי שיהיו על השולחן קנקנים עם מים קרים (אפשר תמיד להוסיף כמה עלים של נענע, לימונית, גרניום וכיוצ"ב על מנת להוסיף מעט טעם ועניין...), ואולי גם סודה או מים בטעמים. מעבר לזה, שתייה קלה כאמור בהתאם למדיניות שלכם ושל שאר ההורים, אך כדאי לזכור כי ניתן תמיד למצוא גם משקאות קלים עם מעט סוכר יחסית, או ללא סוכר נוסף כלל. למשל – מיצים סחוטים ללא תוספות סוכר וכד'.

אלכוהול ומשקאות חריפים

אף ארוחה חגיגית אינה מושלמת בלי אלכוהול טוב. בהקשר זה כדאי לדאוג הן למשקאות אלכוהוליים קלים יחסית דוגמת בירות ו/או יין, וגם לכמה משקאות חריפים. ניתן כמובן להכין קוקטיילים של ממש אך מי שלא מעוניין להתאמץ ולהשקיע כל כך יכול פשוט לרכוש בקבוק של משקה זה או אחר אשר יכניס קצת עניין וטעם בלתי שגרתי לערב. ניתן ללכת על משהו מעניין עם אחוזי אלכוהול נמוכים יחסית דוגמת יין מבעבע או אפריטיף קל, או לחילופין/בנוסף משהו חריף יותר לשתות לפני או אחרי האוכל. זה כבר תלוי בטעם שלכם ושל האורחים שלכם – וויסקי, קוניאק, ברנדי, ערק או וודקה – אלו הן רק חלק מהאפשרויות העיקריות שעשויות להתאים.

במידה ואינכם יודעים כל כך מה בדיוק לקנות, אילו שמות ומותגים ספציפיים, פשוט לכו על מותגים מובילים. למשל, במקרה של יין לא תוכלו לטעות עם יינות של יקב נחשב ומוביל, או מותג כלשהו הנחשב יוקרתי יחסית. במקרה של בירות, אפשר לקנות שניים או שלושה סוגים שונים וכך לבטח נקלע לטעם של כל מי שירצה בירה.

היכן מומלץ לקנות?

עבור קניית כל השתייה הזו, הן הקלה והן החריפה, אין צורך אפילו לצאת מהבית. חנות אלכוהול ניתן למצוא כיום גם באינטרנט כמובן, ושם תמצאו גם את המבחר הרחב ביותר וגם את המחירים והמבצעים האטרקטיביים ביותר. בנוסף, לא צריך כמובן לבזבז זמן, לצאת מהבית, לסחוב שקיות כבדות וכו' – הכל יגיע בתוך כמה ימים עד למפתן דלתכם.

חשוב לציין כי חנות אלכוהול (מוחשית או אינטרנטית) שכזו מוכרת את כל סוגי השתייה – משקאות חריפים לצד בירות ויינות, שתייה קלה, משקאות אנרגיה, משקאות משלימים דוגמת סירופים לקוקטיילים וכו'. הכי קל, פשוט, נוח ומשתלם גם יחד.

שתהיה ארוחה מהנה ומוצלחת...

יין אלכוהול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד