ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הוראת שעה לשנתיים

לאחר מקרה המוות ופציעה נוספת - מס יוטל על סיגריות אלקטרוניות

ועדת הכספים אישרה את צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על סיגריות אלקטרוניות. שיעור המס יעמוד על 145%. בנוסף, יוקם צוות במשרד האוצר ובמשרד הבריאות שייבחן את השלכות המיסוי בנושא וצעדים נוספים בתחום

לאחר מקרה המוות ופציעה נוספת - מס יוטל על סיגריות אלקטרוניות
סיגריות אלקטרוניות צילום: באדיבות המצלם

ועדת הכספים אישרה את צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על סיגריות אלקטרוניות. הצו שפרסם שר האוצר בפברואר האחרון, כהוראת שעה לשנתיים, מטיל מס קנייה על נוזל לסיגריות אלקטרוניות ועל סיגריות אלקטרוניות חד פעמיות. בהתאם לצו, שיעור המס יעמוד על 145% בתוספת 4.64 ש"ח למ"ל, אך לא פחות מ- 8.90 ש"ח למ"ל. בנוסף, יוקם צוות במשרד האוצר ובמשרד הבריאות שייבחן את השלכות המיסוי בנושא וצעדים נוספים בתחום.

בראשית הדיון אמר יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני: "לא הייתי מביא את זה היום כי אנחנו בליבת דיוני התקציב, אבל אם לא נאשר היום את הצו - הוא יבוטל ולא יהיה מס בכלל. שר האוצר אמר שיקים צוות שיבחן את הנושא ובמידת הצורך יביא תיקון ונדון בו כאן. אני מציע שנאשר היום את הצו, נעקוב ונדאג שהנושא יגיע לכאן שוב בתוך חודשים ספורים".

יועמ"שית הוועדה עו"ד שלומית ארליך הסבירה כי הצו הנידון כבר בתוקף, שכן נכנס מיד לאחר חתימתו על ידי שר האוצר, אולם במידה ולא יאושר היום על ידי הוועדה, המשמעות היא שיבוטל ולא יהיה מס כלל.

עומר רחמים, יועץ לשר האוצר אמר: "שר האוצר במדיניותו לא אוהב הבניית התנהגות באמצעות מיסים אך בוודאי שאת האמירה הזאת צריך לאזן ולבחון את הדברים באופן פרטני. מדובר במוצר יחסית חדש, אנחנו עדיין לא לגמרי מבינים מה הוא עושה ואנחנו אחרי מקרה קשה שאירע לאחרונה, ועוד מקרה השבוע. לאחר התייעצות עם גורמי מקצוע במשרד הבריאות ושר הבריאות, הוחלט שיוקם צוות משותף עם משרד הבריאות שייבחן את הסוגיה. אם הצוות יכריע שצריך להעלות את המס - נחזור לכאן ונעשה זאת. אף אחד לא רוצה להיות במצב שהמס לא קיים בכלל, אז זה מה שנכון לעשות כרגע".

ד"ר שרון אלרואי פרייס, משרד הבריאות אמרה כי "אנחנו מקימים צוות לאומי לנושא הזה, כי זה צו השעה. מדובר בבעיה מורכבת שנוגעת לתחומים רבים בהם בריאות, חינוך ועוד. אלה הילדים של כולנו ולכולנו יש מחויבות לבריאות שלהם. אם לא נעבוד ביחד לא נצליח לפטור את זה". אלרואי פרייס ציינה בנוסף בדיון כי 37 מדינות כבר אסרו את השימוש בסיגריות אלקטרוניות.

ההחלטה מגיעה לאחר שנער בן 16 אושפז לפני יומיים בבית החלים ברחובות בגלל עישון סיגריה אלקטרונית, ולאחר מותו של הנער מידן מרדכי קלר, בן ה-16 שטופל ביחידה לטיפול נמרץ לב במרכז שניידר וחובר למערכת ה-ECMO בשל קריסה של ריאותיו, לאחר שימוש בסיגריות אלקטרוניות.

משרד הבריאות הודיע לפני מספר ימים כי "צמצום תופעת העישון ונזקיה היא אחת המשימות הלאומיות החשובות בתחום בריאות הציבור", והמשרד מחויב למאבק בעישון והשלכותיו. "לצערנו, בתוך שבועות בודדים, נער נוסף בן 16 אושפז בעקבות שימוש בסיגריות אלקטרוניות. זוהי קריאת השכמה ומשרד הבריאות נחוש לפעול על מנת לצמצם את השימוש בסיגריות אלקטרוניות שהן מוצר מזיק לבריאות".

 

סיגריות אלקטרוניות משה גפני מסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד