י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"מחאה מבישה מול מנהיג עולם התורה"

בר לב הפגין מול בית ראש הישיבה; החרם נגד אנג'ל צובר תאוצה

לאחר שהשר לשעבר עמר בר לב, שמונה רק לאחרונה ליו"ר דירקטוריון 'מאפיית אנג'ל', צייץ בגאווה כי הוא משתתף הבוקר בהפגנת "השוויון בנטל" מול ישיבת פוניבז' בבני ברק, ברשתות החברתיות זעמו על כך והיוזמה להטיל חרם על המאפייה צוברת תאוצה. הפוליטיקאים הצטרפו

בר לב הפגין מול בית ראש הישיבה; החרם נגד אנג'ל צובר תאוצה
עמר בר לב בבני ברק צילום: מתוך טוויטר

חבר הכנסת לשעבר עמר בר לב שמונה רק לאחרונה ליו"ר דירקטוריון מאפיית אנג'ל, השתתף היום (חמישי) בהפגנת "השוויון בנטל" מול ביתו של ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין בבני ברק. הצעד גרר זעם רב בקרב רבים וברשת צוברת תאוצה יוזמה להחרים את המאפייה וכרוזים בעיר בני ברק קוראים לתושבים שלא לרכוש את מוצריה.

בחשבון הטוויטר שלו התגאה בכך בר לב, וכתב: "עכשיו בבני ברק עם אחים לנשק. ומה הקשר בין ההפיכה המשטרית לשוויון בנטל? מעבר ובנוסף לחשיבות שרות הבטחון לכל, חוק ה"אין שוויון בנטל" שבכוונת הקואליציה לחוקק הוא השוחד של נתניהו ולוין למפלגות החרדיות בכדי שיצביעו בעד ההפיכה המשטרית".

המחאה ברשת נגד אנג'ל

הצעד של בר לב עורר זעם בקרב הציבור החרדי וברשת כבר מתגבשת עצומה להחרמת רשת המאפיות. "יו"ר דירקטוריון אנג'ל מפגין מול ביתו של מנהיג הציבור החרדי הרב אדלשטיין ועוד מנופף בכך. הציבור החרדי לא אמור לתת פרס למי שמכה בו. אפשר להסתדר גם בלי אנג'ל", צייץ העיתונאי אבי רבינא.

ח"כ משה גפני יו"ר ועדת הכספים: "לעומר בר לב ולאנג'ל אין כבוד לתורה! צריך לשקול ברצינות האם אפשר לסמוך על הכשרות שלהם. בר לב לא מבין מה זה תורה ומה זה גדול בתורה וכל אחד צריך לעשות חשבון האם אפשר לקנות מהם מוצרי אכילה. אני בז לו! ומקווה שכל אחד יבין על מה ועל מי מדובר".

ח"כ יעקב אשר הגיב: "עומר, כנראה ששוב התבלבלת. אתה כבר לא פוליטיקאי. כמייצג חברה ציבורית הנך מחויב לנהוג בכבוד בלקוחותיה ולא לפגוע ברגשותיהם. אם אנג'ל החליטה שהצרכנים החרדים אינם רצויים בעיניה, היא מוזמנת לפרסם זאת על מדפי הלחם בסופר, ולא במחאה מבישה מול ביתו של מנהיג עולם התורה".

ח"כ אביחי בוארון, שמוביל את החרם נגד פוקס בגין הזדהותם עם המחאה נגד הרפורמה, מאיים: "אם עומר בר לב ילך בדרכה של חברת פוקס, זו תהיה פגיעה אנושה באנג'ל".

העיתונאי יעקב ריבלין (בקהילה) כתב: "למה הוא לא הולך להפגין בירושלים מול בד"צ העדה החרדית שגם חבריה לא מתגייסים? כי אז הוא יאבד את ההכשר מחר בבוקר. אני קורא לכל חברי הליטאים (חסידים גם יכולים להצטרף למרות שלא הפגינו מול אדמו"ר) להחרים את אנג׳ל. לא חסרים תחליפים".

עמר בר לב מונה ליו"ר דירקטוריון של מאפיית אנג’ל במקום דוד שביט ששימש כיו"ר החברה במשך תשע שנים, והודיע על התפטרותו בינואר האחרון. לפי 'כלכליסט', שביט שעזב רשמית את התפקיד בסוף פברואר 2023 קיבל שכר שנתי בגובה 120 אלף שקל – שכרו של בר לב יהיה זהה לזה של היו”ר היוצא.

ירון אנג'ל, בעל השליטה בחברה הציבורית, נימק את המינוי: "עמר מאד מוכשר, הוא עשה תפקידים מאד חשובים גם בצבא וגם אחרי שירותו הצבאי והיה השר לביטחון פנים הטוב ביותר שהיה בישראל. יש לו ניסיון ניהולי, כמי שעמד המשרד לביטחון פנים ואנחנו חושבים שהוא עשה את זה בהצלחה. זה יותר מורכב מלעמוד בראש מאפיית אנג’ל. אנחנו מאפיה, אבל יו”ר הדירקטוריון לא צריך כישורים להכין פיתה".

 

מאפיית אנג'ל עמר בר לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 150 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד