כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לקראת העומס הצפוי

בדואר ישראל מתחייבים: "נערכים לכל כמות של דרכונים שתגיע"

בעוד 10 ימים יתאפשר לציבור לחדש דרכונים ללא תור. ברשות האוכלוסין וההגירה מצפים להכפיל את כמות הנפקת הדרכונים עד ל- 300 אלף בחודש. בדואר ישראל נערכים להגדלת משלוחי הדרכונים לבתי האזרחים

בדואר ישראל מתחייבים: "נערכים לכל כמות של דרכונים שתגיע"
הוועדה בסיור בדואר ישראל צילום: דוברות הכנסת

הוועדה המיוחדת לפניות הציבור ערכה היום (חמישי) סיור במרכז מיון דואר ישראל וישיבה בנושא קידום הפצת הדרכונים לציבור בעקבות החלטת רשות האוכלוסין וההגירה על פתיחת לשכות לחידוש דרכון ללא תור.

לפי מרכז המחקר והמידע של הכנסת בשנים 2021-2020 ביחד נופקו בסך הכול כ-1.1 מיליון דרכונים – מספר דומה למספר הדרכונים שמונפקים בדרך כלל בשנה אחת. בעקבות זאת, נוצר פער של שנה שלמה העומד על כ-1.1 מיליון דרכונים. עם הסרת כל המגבלות בשנת 2022, מספר הבקשות הגיע לכדי 1,349,328 – כ-30% יותר מאשר בשנת 2019, טרם התפרצות משבר הקורונה.

בישראל זמן ההמתנה לקבלת תור להגשת בקשה לדרכון נע בין ארבעה חודשים לשישה חודשים. כעת כדי לקצר את זמני ההמתנה הארוכים ולאור הביקוש המוגבר לחידוש דרכונים לקראת חופשת הקיץ הכריז שר הפנים כי בעוד 10 ימים יפתחו הלשכות להנפקת דרכונים בירושלים, באר שבע, חיפה ותל אביב ללא צורך בקביעת תור מראש.

"אנחנו מכפילים את שעות העבודה ומכפילים את כוח האדם", אמר מאור אחיטוב, אחראי על תפעול ודיוור דרכונים ברשות האוכלוסין וההגירה.

לדבריו "הפעילות במוקדים לחידוש דרכון ללא תור יהיו בארבע לשכות ברחבי הארץ בין השעות 07:00 בבוקר עד 22:00 בלילה. הלשכות בירושלים, ת"א, חיפה וב"ש מנפיקות היום 3,000 דרכונים ביום והן צפויות להנפיק כ- 6,000 דרכונים ביום בעקבות ביטול התורים".

הצפי של רשות האוכלוסין וההגירה הוא להגיע בחודש הקרוב ל- 250-300 אלף הנפקות דרכונים בחודש. לפי שעה המבצע לחידוש דרכונים ללא תור צפוי להימשך חודש ולאחר מכן יחליטו על המשך ההתקדמות בתהליך. מאור אחיטוב: "יש אצלנו עדיין מחסור של כוח אדם אבל אנחנו נמצאים בתהליכי גיוס שונים כדי לפצות על החוסרים".

דוד לורן, מנכ"ל דואר ישראל אמר: "דרכונים מקבלים עדיפות למשלוח מהיר ככל הניתן ואנחנו עומדים ביעדי המסירה. אנחנו מקבלים נתונים מסודרים מרשות האוכלוסין ונערכים לכל כמות של דרכונים שתגיע אלינו. אם נצטרך לשנות סדרי עדיפויות כדי להביא את הדרכונים אל היעדים בזמן, אנחנו נעשה את זה".

לדבריו, "בכל שנה אנחנו מטפלים במאות מיליונים של פרטי דואר. יש לנו 700 עובדים במרכז המיון וההפצה של דואר ישראל, ככל שנצטרך לתגבר עובדים לשליחת דרכונים ללקוחות בזמן, אנחנו נדע לנתב עובדים למשימה החשובה הזאת".

 

הנפקת דרכון וועדה לפניות הציבור דואר ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד