כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בשל מזג האוויר הצפוי

פניה לנציב הכבאות: "בטל החלטתך לאסור הדלקת מדורות בל"ג בעומר"

נציב כבאות והצלה הוציא צו האוסר על הדלקת מדורות בל"ג בעומר בטענה למזג אוויר קיצוני, אלא שתחזית מזג האוויר מראה אחרת - מעונן חלקית וסיכוי לגשמים. בארגון 'חותם' פנו לנציב: "החלטתך לאסור על הדלקת מדורות נראית תמוהה ביותר, ל"ג בעומר הוא מועד חשוב בלוח השנה היהודי - בטל ההחלטה"

פניה לנציב הכבאות: "בטל החלטתך לאסור הדלקת מדורות בל"ג בעומר"
מדורה צילום: unsplash

בתגובה לצו שהוציא נציב כבאות והצלה האוסר על הדלקת מדורות בל"ג בעומר בשל, "תנאי מזג קיצוניים המעלים את הסבירות להתרחשויות דלקות", ארגון 'חותם' שלח פנייה דחופה לנציב בה הציג לו כי ע"פ התחזית לא צפויים תנאי מזג אוויר קיצוניים וביקש ממנו לבטל החלטתו.

במכתב החתום בידי מנכ"ל חותם - עמיטל בראלי, פירטו על חשיבותו של המועד במסורת ובמורשת היהודית. "ל"ג בעומר החל בתאריך יח' באייר, הוא מועד חשוב בלוח השנה היהודי, ואחד המנהגים הקשורים ביום זה, הוא הדלקת המדורות", נכתב במכתב.

הסיבה לאיסור על הדלקת מדורות, כך על פי נציב הכבאות, היא תנאי מזג קיצוניים שעלולים להוביל לדליקות, אלא שבתחזית מזג האוויר ליום שני, ערב ההדלקה, מזג האוויר צפוי להיות מעונן חלקית עם סיכוי לגשם: "החלטתך לאסור על הדלקת מדורות נראית תמוהה ביותר. על פי השירות המטאורולוגי בתאריך זה צפוי להיות מזג האוויר נאה עד מעונן חלקית, וודאי שלא צפויים "תנאים קיצוניים המעלים את הסבירות להתרחשות דלקות" כפי שכתבת במכתבך", כך לשון המכתב.

מכתבו של הנציב ובו צו איסור הדלקת המדורות יצא בתאריך אמש. על פי תחזית מזג האוויר לשבוע הבא, ערב ל"ג בעומר צפוי להיות נוח: בירושלים צפויים 19 מעלות בלבד, בבאר שבע 24 מעלות, ובחיפה ותל-אביב 22 מעלות עם סיכוי גבוה לגשם.

בארגון חותם בחרו לציין כי ההוראה על ביטול מדורות ל"ג בעומר הפכה לדבר שבשגרה בשנים האחרונות, עד שנראה כי ההחלטה מתקבלת באופן אוטומטי ובקלות דעת, ללא בחינה מעמיקה של מזג האוויר וללא התחשבות בכלל ישראל המציינים את המועד. בארגון קוראים לנציב לבטל את החלטתו.

ל"ג בעומר ארגון חותם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד