כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
התחקיר מגלה

תקלה בכיפת ברזל במטח בו נפצעו שלושה

מתחקיר ראשוני של חיל האוויר עולה כי במטח ששוגר מהרצועה ביום שלישי בשעות אחר הצהריים וממנו נפצעו שלושה באתר בנייה, אירעה תקלה במערכת כיפת ברזל

תקלה בכיפת ברזל במטח בו נפצעו שלושה
מערכת כיפת ברזל בדרום צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מתחקיר ראשוני שבוצע בחיל האוויר בנוגע לפעילות כיפת ברזל בימי ההסלמה הביטחונית השבוע בהם נרשמו אחוזי הצלחה נמוכים של המערכת ביירוט רקטות שנפלו בתוך יישובים, עלה כי זוהתה בעיה טכנית במערכת בזמן מטח הרקטות ששוגר מעזה ביום שלישי בשעות אחר הצהריים.

במטה המדובר בו נורו 30 רקטות לעבר שדרות, נפצעו שלושה פועלים זרים באתר בנייה באזור. ממצאי התחקיר עומדים בניגוד לסברה הראשונית, לפיה המערכת לא הופעלה משום שאתר הבנייה סווג על ידה כ"לא מיושב". עוד עלה כי הבעיה טופלה באופן מיידי ולא הופיעה שוב בהמשך, וכי אחוזי היירוט עומדים על 90.5%.

הממצאים הראשוניים של התחקיר מגיעים לאחר שדובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, הודיע אתמול (רביעי) על ביצוע תחקיר של נתוני היירוט של כיפת ברזל. לדבריו של הגרי, במהלך ההסלמה שוגרו לישראל 104 רקטות, מתוכן 24 יורטו, 48 נפלו בשטחים פתוחים, 11 נחתו בים ו-7 נוספות שמיקום נחיתתן טרם התגלה.

כמו כן, הוא התייחס לרקטות שפגעו באתר הבנייה שבו נפצעו הפועלים ואמר: "יש לנו מה ללמוד, ויש לנו תובנות", וטען כי בניגוד לפרסומים נתוני היירוט מצביעים על "90% הצלחה".

כיפת ברזל שדרות רצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד