כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מתח בכפר: מי ייכנס לנעלי רבו של כפר חב"ד?

משרד הדתות הוציא לגימלאות את הגרמ"ש אשכנזי, שעשוי להקים הכשר חדש • ומי ימלא את מקומו בתפקיד רשם הנישואין?

הרב אשכנזי. צילום: פלאש 90
הרב אשכנזי. צילום: פלאש 90

משרד הדתות ימנה רשם נישואין חדש לכפר חב"ד: עיתון 'מרכז העניינים' חושף הבוקר (ב') כי בכוונת משרד הדתות למנות רשם נישואין וממונה על הכשרות במועצה אזורית עמק לוד, במקומו של הגאון רבי מרדכי שמואל אשכנזי.

בשבוע שעבר חשף העיתון כי משרד הדתות הורה להוציא את הגאון רבי מרדכי שמואל אשכנזי לגמלאות. סגן יו"ר המועצה האזורית עמק לוד בנימין ליפשיץ אישר את הדברים ואמר לעיתון: "הרב הגיע לגיל 67 ואז הודיעו לו כי הוא לא יכול לכהן בתפקיד אך נתנו לו ארכה של ארבע שנים נוספות, וכשהוא הגיע לגיל שהוא צריך לצאת לגמלאות אז הוא יצא. אין לו לשכה מטעם המדינה. הלשכה שלו הייתה תמיד בבית והוא נשאר רב כפר חב"ד. לפני 50 שנה כיהנו רבנים בכפר חב"ד עוד בלי משרד הדתות. רב כפר חב"ד זו שליחות ולא הכסף. אין ספק שהוא הרב של הכפר. התושבים הם שמינו את הרבנים בכפר".

ליפשיץ הבהיר כי מבחינתם לא יהיה רב אחר במקומו. "משרד הדתות לא מחפש שיהיה תקן לרב בכפר חב"ד. אנחנו הרשות לא נבקש להוסיף תקן ולערוך בחירות ולכן לא יהיו בחירות. אנחנו לא מחפשים רב אחר".

אלא שלהוצאתו של הגרמ"ש אשכנזי לגימלאות יש השלכות מעשיות בנוגע לניהול הרבנות במקום בו הוא מכהן כרב האזורי. 'מרכז העניינים' מפרסם כי בכוונות משרד הדתות למנות רב עיר שיהיה מופקד מעתה על מערך רישום הנישואין במועצה האזורית. בכיר במשרד הדתות אמר לעיתון: "לרב אשכנזי אין עוד תוקף חוקי לחתום על תעודת הנישואין מאחר והוא אינו רב רשמי מטעם המדינה. בשל הרגישות פנינו לאחד מרבני הערים הסמוכות לכפר חב"ד הנמנה עם חסידות חב"ד על מנת שיחתום על תעודות הנישואין במועצה האזורית".

בכוונת המשרד לפנות למועצת הרבנות הראשית על מנת להסמיך את רב מושב צפריה הרב נח לנדסברג, כדי שיחתום על תעודות הכשרות בתחומי המועצה. תפקיד אותו כבר עשה במהלך כהונתו של הגרמ"ש אשכנזי.

גם חברותו של הגרמ"ש אשכנזי בגוף הבוחר למועצת הרבנות הראשית לישראל תופסק בשל פרישתו לגמלאות.

בכפר חב"ד שוקדים על הקמת גוף כשרות חדש - בד"צ שבראשותו יעמוד הגרמ"ש אשכנזי, כדי שימשיך באמצעותו להעניק כשרות לבתי עסק בכפר חב"ד. כמו כן, גם נושא שחיטת ליובאוויטש המתבצעת בחו"ל טרם סודרה, והקמת הבד"צ החדש תהווה פתרון אפשרי לבעיה זו.

עד לפרסום הכתבה טרם התקבלה תגובתו של הרב אשכנזי, ולכשתתקבל - תפורסם.
אשכנזי חבד רב רישום גימלאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד