א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הגר"צ בוארון במכתב: "להרבות בצדקה לישיבות"

הגר"צ בוארון במכתב מיוחד לקראת הימים הנוראים: "להרבות בצדקה עבור הישיבות הקדושות בהם תלויים חיינו"

הגר"צ בוארון. צילום:פלאש90
הגר"צ בוארון. צילום:פלאש90

במכתב שכתב היום (ב) הדיין הגאון רבי ציון בוארון לקראת ימי הדין והמתפרסם בהיכלי בתי המדרשות, עורר הגר"צ על השנה הקשה שחלפה עלינו ברוחניות ובגשמיות, והוא קורא לציבור להרבות בתפילה בימי הדין האלו ובעיקר בצדקה עבור הישיבות הקדושות אשר מצבם חמור מאד עקב גזרות הממשלה על תקציבי הישיבות.

תחת הכותרת "עשה למען תורתך", כותב הגר"צ: "בשלהי שנת התשע"ד יש לעשות חשבון נפש אודות מצבו של עם ישראל אשר לצערנו כל אחד יודע שאינו פשוט כלל וכלל. הישיבות הקדושות נתונות בסכנה ולומדי התורה נרדפים וכל זה כאן בארצנו הקדושה בשנות השבעים למדינה, וביותר המצב חמור ביחס לישיבות הספרדיות כאשר סכנת החדלון מוחשית וגדולה יותר".

"גם קשיי התקציב של הישיבות הנו חמור מאוד עם הירידה בתרומות מחו"ל בגלל המצב הכללי העולם כולו ובנוסף לזה הקיצוץ הדרסטי בסיוע מצד המדינה. השנה החולפת הייתה קשה מאוד גם מצד זה שדם ישראל נשפך כמים לדאבון ליבנו, ודמעותיהם של יתומים ואלמנות והורים שכולים באין מנחם. גם האנטישמיות נשאה ראש ואחינו בארצות פזוריהם נתונים למרדף ולסכנה ואין יודעים אנה הם באים.

"אנו עם ישראל מאמינים בני מאמינים, חובתנו בשעת הרת עולם זאת לאחוז באומנות אבותינו - תשובה, תפילה וצדקה! להתעורר התשובה ולהרבות בתפילה עם הצדקה הראויה, וביותר לישיבות הקדושות אשר בהן תלויים חיינו ואורך ימינו, ואשר בזכותן נזכה כולנו יחד לשנה טובה עם מילוי משאלות הלב לטובה וכוח"ט לאלתר לחיים טובים לכלל ולפרט, בעזהשי"ת אשר יעשה למען תורתו הקדושה וצערן של ישראל באשר הם אמן ואמן", מסיים הגר"צ את מכתבו.
בוארון מכתב ישיבות חיזוק תרומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד