כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תומכי דאעש

בלגיה: שבעה בני אדם נעצרו בחשד לתכנון פיגוע

משטרת בלגיה עצרה שבעה בני אדם על רקע תכנון פיגוע תופת.התובעים הבלגים אמרו כי כל החשודים שייכים לקבוצה של תומכי המדינה האיסלאמית "דאעש". כמעט כל החשודים הם צ'צ'נים אתניים

בלגיה: שבעה בני אדם נעצרו בחשד לתכנון פיגוע
כוחות בזירה צילום: משרד ההגנה הבלגי

משטרת בלגיה עצרה שבעה בני אדם החשודים בתמיכה במדינה האיסלאמית (דאעש) ובתכנון פיגוע טרור, כך אמרו התובעים הבלגים. כמעט כל החשודים הם צ'צ'נים אתניים, ושלושה בעלי אזרחות בלגית, אמרו התובעים בהצהרה ביום חמישי. התובעים אמרו כי: "עדיין לא נקבע היעד המדויק של התקיפה המתוכננת".

על פי דיווחים בבלגיה, המשטרה פשטה על תשע כתובות במספר עיירות במערב בלגיה במבצע שהוביל שופט חוקר המתמחה בפרשיות טרור. השופט יחליט בשלב מאוחר יותר אם יש מספיק ראיות להאשים את החשודים, נכתב בהודעת המשטרה.

"האשמות האפשריות הן ניסיון פיגוע טרור, השתתפות בפעילות של קבוצת טרור והכנת פיגוע", נכתב בהודעת בית המשפט. התובעים הוסיפו כי כל השבעה "חשודים בהכנת פיגוע טרור בבלגיה". ו"כולם שייכים לקבוצה של תומכים חזקים של דאעש".

אריק ואן דויסה, דובר משרד התובעים הפדרלי, אמר לתקשורת הבלגית "כנראה שהם התכוונו למוסד שנמצא בבלגיה, וחיפשו נשק". הפשיטות המשטרתיות התרחשו בעיר גנט ובערים הקטנות יותר רוזלרה, מנן, אוסטנד וויוולגם.

בצ'צ'ניה, רפובליקה באזור צפון הקווקז של רוסיה, יש אוכלוסייה מוסלמית. האזור נשלט על ידי המנהיג הפרו-קרמלין רמזאן קדירוב, שתומך בפוטין ובמלחמה באוקראינה ושלח לשם את המיליציה שלו להילחם.

מלחמת אוקראינה רוסיה בלגיה דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד