ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
חשיפה מטלטלת אצל הבריטים

נערה יהודיה היתה הראשונה שהחזיקה את המלך אחרי שנולד

נערה יהודיה שנמלטה מהנאצים והגיעה לבריטניה כפליטה ב'קינדר טרנספורט', הפכה לאדם הראשון שהחזיק את המלך צ'ארלס לאחר שנולד. אינגלור צ'רלינקסי הייתה בת 15 כשנמלטה מרדיפות הנאצים בגרמניה. היא טיפלה בצ'ארלס שנולד בארמון בקינגהאם ב-14 בנובמבר 1948

נערה יהודיה היתה הראשונה שהחזיקה את המלך אחרי שנולד
חגיגות ההכתרה של המלך צילום: The Royal Family

אינגלור צ'רלינקסי הייתה בת 15 כשהיא ואחותה מריון, בת 11, ברחו מרדיפת הנאצים בגרמניה שמונה שבועות לפני תחילת מלחמת העולם השנייה. הצעירה בת 15 הוכשרה להיות אחות בזמן שבנתה לעצמה חיים בבריטניה.

אחר כך היא עבדה אצל הרופא הבריטי, סר ויליאם גיליאט, שנבחר על ידי הנסיכה הצעירה אליזבת להשתתף בלידת תינוקה הראשון, הלוא הוא המלך הנוכחי. אליזבת המלכה הקודמת הלכה לעולמה בשנה שעברה, והבריטים הנרגשים מחפשים כל בדל מידע חדש על בנה המלך צ'ארלס שיוכתר מחר למלך בבריטניה.

בהמשך היא החליפה את שמה לסוזן, ושינתה במקרה את שם משפחתה לצ'ארלס, היא עזרה לבנה הבכור של המלכה המנוחה אליזבת, שנולד בניתוח קיסרי בארמון בקינגהאם ב-14 בנובמבר 1948. סוזן גם נקראה להיות בלידת הנסיכה אן אחותו של צ'ארלס ב-15 באוגוסט 1950.

היא הפכה לאדם הראשון בעולם שהחזיק לזמן קצר את המלך צ'ארלס לעתיד בזרועותיה לפני שהעבירה אותו למלכה האם, כך לפי הדיווח של העיתונאית לואיזה וולטרס ב-Jewish News.

סוזן נבחרה לתפקיד מכיוון שהיא נודעה כדיסקרטית, ולמרבה הפלא היא שמרה את זה בסוד מבני משפחתה במשך 25 שנה. הטיפול ההיסטורי שלה עם הנסיך התינוק התרחש פחות מתשע שנים לאחר שהאחיות עזבו את ביתן בברלין והגיעו ב-5 ביולי 1939 לבריטניה.

שתי בנותיה של סוזן, רבקה ודברה, לא ידעו דבר על נוכחותה בלידה המלכותית עד שהוריהן הוזמנו לחתונתה של הנסיכה אן אחותו של צ'ארלס ב-1973.

דברה אמרה: "באופן טבעי היינו מופתעים ומאוד סקרנים למה ההורים שלנו הוזמנו לחתונה מלכותית, אז אמא שלנו הושיבה אותנו והסבירה לנו".

לאחר מותה של סוזן ב-1994, בנותיה סיפרו לכמה מחבריה על תפקידה המלכותי המיוחד וגילו שמעולם לא ידעו על כך. דברה הוסיפה כי לאמה תמיד הייתה עניין רב במשפחת המלוכה, ואמרה: 'אני בהחלט חושבת שהיא הרגישה חיבור'. כשנשאלה אם היא מאמינה שצ'ארלס נקרא על שם אמה, היא צחקה כשהשיבה: 'אולי! אף פעם לא חשבתי על זה'.

בתה הנוספת של סוזן, רבקה, אמרה: "סבא שלנו נפצע במלחמת העולם הראשונה. ואז למרבה הצער, בגלל שנאלץ להיפרד משתי בנותיו, שהיו כל חייו, הוא מת מלב שבור".

"סבתא שלנו הוסתרה על ידי משפחה גרמנית אבל איכשהו היא בכל זאת הצליחה לצאת ולהסתובב בברלין. היא צבעה את שיערה לבלונד, אז היא לא נראתה יהודיה, והיא התחפשה לאחות. בסופו של דבר היא הגיעה לבריטניה ב-1947. היא חיה עד גיל 85".

סוזן מיעטה לדבר על השתלטות הנאצים בגרמניה ולמה היא נאלצה לעזוב. דברה אמרה: "היא לא רצתה לדבר על זה אבל היא סיפרה לנו קצת לאורך השנים".

הכתרת המלך צ'ארלס המלך צ'ארלס המלכה אליזבת גרמניה הנאצית יהודים גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד