כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ידידי אמת

מפלה לשמאל הצרפתי: הפרלמנט דחה חוק אנטי ישראלי

הפרלמנט הצרפתי הכריז שישראל "אינה מדינת אפרטהייד"חבר הפרלמנט היהודי מאיר חביב כינה את ההאשמה שישראל היא מדינת אפרטהייד "החדשות המזויפות הגדולות ביותר של המאה ה-21 והדלק שמניע את כל האנטישמים בעולם"

מפלה לשמאל הצרפתי: הפרלמנט דחה חוק אנטי ישראלי
מאיר חביב בכותל צילום: באדיבות המצלם

האסיפה הלאומית הצרפתית הצביעה אתמול נגד החלטה הקובעת כי ישראל הנהיגה משטר אפרטהייד, 199 התנגדו ו-71 הצביעו בעד.

ז'אן פול לקוק מהמפלגה הקומוניסטית הצרפתית, שהיא חלק מקבוצת הפרלמנט הדמוקרטית והרפובליקנית של השמאל הדמוקרטי והרפובליקני, הציע את החוק ואמר שהחוק הוא "לאשר מחדש את הצורך בפתרון שתי מדינות ולגנות את מיסוד משטר האפרטהייד של מדינת ישראל, כתוצאה של המדיניות הקולוניאלית שלה".

מזכיר המדינה הצרפתי לאירופה, לורנס בון, אמר בנאומו כי "צרפת היא ידידה של ישראל. צרפת מחויבת ללא פשרות לביטחון ישראל" והתנגד לחוק.

"זו גם הידידות העמוקה הזו, המבוססת על קשר עם ערכים משותפים, שמאפשר לצרפת לנהל דיאלוג גלוי עם חברינו הישראלים ולומר דברים ברורים", אמר בון. "לומר את הדברים בצורה ברורה, אנחנו יכולים לדחות את השימוש במונח אפרטהייד". בון הוסיף כי צרפת דוחה התקפות טרור על אזרחים ישראלים ומבקשת לקדם ביטחון לישראלים ולפלסטינים.

בון גם ציטט את דבריו בעבר של נשיא צרפת עמנואל מקרון לפיהם "אנטישמיות עומדת לעתים קרובות מאחורי האנטי-ציונות". מאיר חביב, נציג הצרפתים באזור הים התיכון, כולל ישראל, נאם בשם מפלגתו, בהתנגדות להצעה.

"להאשים את מדינת ישראל, המדינה הדמוקרטית היחידה באזור, באפרטהייד, זה לעשות שימוש ציני בדפי ההיסטוריה. עצם ההצבעה על הצעה זו, היא כשלעצמה בושה לרפובליקה, בושה לפרלמנט הצרפתי, בושה לשמאל. האשמת ישראל בפשע האפרטהייד היא שקר נתעב. מדובר ב"פייק ניוז" הגדול ביותר של המאה ה-21. זה הדלק שמניע את כל האנטישמים בעולם".

עוד אמר: "כן יש אפרטהייד באזור, אבל הוא נמצא בשטחים הפלסטיניים, שם, אסור ליהודי לדרוך מבלי לסכן את חייו. שם, השחיתות והדיכוי שולטים, פוגעים במיעוטים ולא מכבדים את זכויות הנשים. השנאה שלכם מעוורת אתכם. איך אף אחד מכם (מהמפלגה הקומוניסטית) לא גינה את הפיגועים האחרונים בהם נרצחו 3 זוגות של אחים ואחיות ישראלים, ביניהם 2 ילדים בני 8 ו-6. ילדים שנרצחו בגלל היותם יהודים, על ידי ברברים, שנוהגים באפרטהייד באזור זה".

 

צרפת אפרטהייד מאיר חביב פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד