כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מי מתחזק ומי נחלש

על רקע מטחי הרקטות והזעזועים בקואליציה: סקר מנדטים מרתק

סקר מנדטים חדש שמתפרסם הבוקר מעיד על המשך מגמת היחלשות גוש הימין והאכזבה בקרב מצביעי הממשלה בכל התחומים ובעיקר הבטחוני והכלכלי. לפי הסקר הקואליציה מאבדת את הרוב וללשכת ראש הממשלה היתה נכנסת דמות חדשה לחלוטין | כל המספרים והנתונים

על רקע מטחי הרקטות והזעזועים בקואליציה: סקר מנדטים מרתק
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בסופו של שבוע שבו נורו מעל 100 רקטות לעבר יישובי הדרום והטענות לתגובה רפה יחסית מצד ישראל, וברקע המשבר מול 'עוצמה יהודית' שהודיעה כי עד להודעה חדשה אינה מצביעה עם הקואליציה בכנסת, מתפרס הבוקר (שישי) סקר המנדטים השבועי של עיתון 'מעריב' ומכון 'פאנלס פוליטיקס' בהנהלת מנחם לזר.

לפי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ, ממשיכה לשמור על המגמה עם המקום הראשון ועם לא פחות מ-31 מנדטים, לעומת 12 מנדטים בכנסת הנוכחית.

מפלגת השלטון 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו מסתפקת במקום השני עם 25 מנדטים, לעומת 32 בכנסת הנוכחית. גם 'יש עתיד' בראשות יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ממשיכה להיחלש ומקבלת 17 מנדטים, לעומת 24 בכנסת הנוכחית.

נתניהו ולפיד השבוע בכנסת. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

מפלגת ש"ס בראשות אריה דרעי יורדת ל-10 מנדטים, כך לפי סקר 'מעריב', לעומת 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף, שהיתה מתחזקת לו הבחירות היו היום במנדט נוסף ועולה ל-8 מנדטים.

'ישראל ביתנו' שבראשות אביגדור ליברמן שומרת על כוחה עם 6 מנדטים, 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ', לו היתה מתמודדת לבדה היתה זוכה ל-5 מנדטים בלבד, וכך גם 'עוצמה יהודית' שבראשות איתמר בן גביר שהיתה מסיימת את קו הגמר עם 5 מושבים בכנסת, וכן מפלגת חד"ש-תע"ל שבראשות איימן עודה ואחמד טיבי שהיתה שומרת על כוחה עם 5 מנדטים.

בתחתית נמצאות מפלגת רע"מ שבראשות מנסור עבאס עם 4 מנדטים, לעומת 5 כיום, והמפתיעה היא 'מרצ' שחוזרת לכנסת עם 4 מנדטים, מבלי לדעת מי יעמוד בראשה. מי שלא עוברת את אחוז החסימה, זו המפלגה שהקימה את המדינה ה"ה מפלגת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי שמקבלת רק 2.9% מסך הקולות. גם מפלגת בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה נותרת בחוץ עם 2.4% בלבד מסך הקולות.

חלק חברי הליכוד במליאה, השבוע. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

לפי הסקר, גוש הקואליציה הנוכחית מתרסק מ-64 מנדטים כיום ל-53 מנדטים, לו הבחירות היו נערכות היום כשהמשמעות היא חזרה לספסלי האופוזיציה. כשהאופוזיציה הנוכחית היתה חוזרת להנהגה, הפעם עם 67 מנדטים רוב ברור ושליטה מלאה בכנסת כשלראשונה פנים חדשות בלשכת ראש הממשלה - שר הביטחון  והרמטכ"ל לשעבר בני גנץ.

סקר מנדטים סקר מעריב פאנלס פוליטיקס עוצמה יהודית איתמר בן גביר בלוק הימין קואליצית הימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד