ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

התנכלות מכוונת? משרד החינוך נגד רבי נחמן

במוסדות ברסלב מאשימים: משרד החינוך מבצע ביקורות דווקא בימים הללו, כשחלק גדול מהתלמידים שוהה באומן

בדרך לאומן. צילום: פלאש 90
בדרך לאומן. צילום: פלאש 90

תופעת הביקורות שמקיימים פקחי משרד החינוך בכוללים ובישיבות, צוברת תאוצה בימים האחרונים, והנפגעים העיקריים הם מוסדות הקשורים לחסידות ברסלב, בהם נתח ניכר מהתלמידים נסע לקברו של רבי נחמן באומן.

עד לא מכבר, במקרה של בחור שנסע לחו"ל, הודיעה הישיבה למשרד החינוך כי התלמיד יוצא והוא לא יהיה בימים הללו, ורק תלמיד שנסע ל-14 יום ומעלה - נפלט מהרשימה, כעת, גם תלמיד שנוסע לפחות מכך, על הנהלת המוסד 'להעזיב' אותו, ולהפסיד את התקצוב עליו עד למועד הרישום הבא.

גורם בכיר המעורה בפרטים אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי אין ספק שהביקורות פה הם דבר מכוון,‏ בפרט שהן ממוקדות במוסדות החסידיים. "זו רשעות, לבוא דווקא בימים אלו. אדרבה, שכל תלמיד יביא תצהיר ממשרד הפנים", הוא אומר.

לדבריו, היו מוסדות ששלחו מכתב בו הם ציינו מספר תלמידים שיצאו לאומן, וקיבלו מכתב חוזר כי במידה ותהיה ביקורת - התלמידים יהיו חייבים להיות נוכחים. "זה עוול גדול למוסדות שכבר נפלו בביקורות", הוא מדגיש.

עד לפני שנה, היה כל מוסד יכול לבחור 78 יום שמוגדרים אצלו 'ימי חופשה' במשך השנה, אך לאחר כניסת חוק טל, הוחלט שהזמנים הקבועים של ימי 'בין הזמנים' בלבד יהוו חופשה. כך שגם האופציה הזו להכריז על ימי חופשה לא רלוונטית.

‏גורם במשרד החינוך מגיב ל'בחדרי חרדים': "אין הוראות חדשות השנה לעשות ביקורות, החופשות הקבועות של הישיבות והכוללים לא השתנו, גם אלו שנוסעים לאומן זה לא נחשב כחופש".
חינוך אומן ברסלב התנכלות תלמידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד