ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

בדיקת אור ירוק: התחנה רחוקה, האוטובוס לא תמיד מגיע בזמן והמחיר יקר

לרגל יום התחבורה הציבורית הבין לאומי: זו תמונת המצב בישראל. מנכ"ל אור ירוק: "משרד התחבורה חייב לשפר את התחבורה הציבורית, זה יחסוך למדינה כסף, יצמצם את פקקי התנועה ואת בעיות החניה, ישפר את איכות האוויר ובמיוחד יכול להציל חיים"

בדיקת אור ירוק: התחנה רחוקה, האוטובוס לא תמיד מגיע בזמן והמחיר יקר
יעקב נחומי


ברחבי העולם ציינו ב-20 בספטמבר את יום התחבורה הציבורית הבין לאומי, ולרגל האירוע יצאו מדריכי קבוצות הנוער ומתנדבי מועדוני "אור ירוק", לבדוק את מצב תחנות האוטובוס, את עמידת האוטובוסים בזמנים המצוינים וכמו כן, לבדוק את שביעות הרצון של האזרחים מהאוטובוסים. מהבדיקה המקיפה עולה תמונה של תחנות אוטובוס רבות שנמצאות רחוק אחת מהשנייה, תחנות רבות לא נגישות לנכים וללא דפי המידע הנדרשים, בנוסף אנשים רבים דיווחו על אי עמידה בזמנים המצוינים ומחיר גבוה.

הבדיקה התבצעה ב-60 ישובים ברחבי הארץ, וכללה 396 תחנות שונות וכ-400 נשאלים . במהלך הבדיקה בדקו המתנדבים את תשתית תחנת האוטובוס – הצללה, מקומות ישיבה. נבדקו גם מידע ונגישות –דף מידע שילוט נגישות לבעלי מוגבלויות, מרחק התחנה מהבית.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תמונת המצב העגומה משקפת את מצבה של התחבורה הציבורית בשיראל ובמיוחד את חוסר ההשקעה של המדינה במשך עשרות שנים. משרד התחבורה חייב לשפר את התחבורה הציבורית בישראל, כדי לעודד יותר אנשים לעשות בה שימוש יומיומי –זה יחסוך למדינה כסף, יצמצם את פקקי התנועה ואת בעיות החניה, ישפר את איכות האוויר ובמיוחד יכול להציל חיים".

סקר אור ירוק (כ-400 נשאלים): התחנה רחוקה, האוטובוס לא תמיד מגיע בזמן והמחיר יקר
1. כשנשאלו כמה זמן לוקח להם להגיע מהבית אל תחנת האוטובוס:
• 53% דיווחו כי לוקח להם עד 10 דקות הליכה להגיע מהבית אל התחנה (210 נשאלים).
• 20% דיווחו כי לוקח להם להגיע מהבית אל התחנה בין 10-15 דקות הליכה (80 נשאלים).
• 27% דיווחו כי לוקח להם מעל 15 דקות הליכה להגיע מהבית אל התחנה (106 נשאלים).

2. כשנשאלו האם האוטובוס מגיע על פי לוח הזמנים המצוינים בלוח?
• 50% ציינו כי ברוב המקרים האוטובוס מגיע בזמן (197 נשאלים).
• 36% ציינו כי האוטובוס מגיע "לפעמים כן ולפעמים לא" בזמן (142 נשאלים).
• 7% ציינו כי ברוב המקרים האוטובוס לא מגיע בזמן (27 נשאלים).
• 6% ציינו כי האוטובוס תמיד מגיע בזמן (24 נשאלים).
• 2% ציינו כי הוא אף פעם לא מגיע בזמן (6 נשאלים).

3. כשנשאלו האם מחיר התחבורה הציבורית בישראל מותאם ליכולת הכלכלית של הציבור הרחב?
• 55% חושבים שהמחיר התחבורה הציבורית לא מתאים ליכולת הכלכלית של
הציבורי הרחב (218 נשאלים).
• 45% חושבים שמחיר התחבורה הציבורית מתאים ליכולת הכלכלית של
הציבור הרחב (178 נשאלים).

4. כשנשאלו כמה הם מעריכים את שביעות רצון מהתחבורה בישראל (1-5)
• ציון 1 -4% (16 בני אדם).
• ציון 2 -12% (48 בני אדם).
• ציון3 – 41% (161 בני אדם).
• ציון 4- 37% (147 בני אדם).
• ציון 5- 6% (24 בני אדם)



• 57% מהתחנות (225 תחנות) לא היו נגישות או שלא היו תקינות עבור אוכלוסיות שונות –באותן תחנות לא היו מדבקות צהובות עם מספרי הקווים או שהן היו קרועות, דף מידע (כתב ברייל) עבור עיוורים לא היה קיים או שלא היה תקין ולא היה מקום בתוך התחנה לכסא גלגלים.
• ב-68% מהתחנות דף המידע שאמור להציג את זמני הנסיעה ואת המיקום לא היה תקין ב-59% מהתחנות לא היה דך מידע (234 תחנות) ואילו ב-9% מהתחנות הוא היה קיים אבל לא תקין (35 תחנות).
• ב-9% מהתחנות השלט הצהוב שנותן את המידע לא היה קיים(17תחנות) או לא היה תקין (18 תחנות).
• ב-12% מהתחנות (50 תחנות) לא היו קיימים ארבעה מקומות ישיבה או שהם לא היו תקינים.
• ב-6% מהתחנות אין הצללה או שהיא הייתה לא תקינה (23 תחנות
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד