כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נתניהו הצטרף לשיחה

היועץ לביטחון לאומי: "וושינגטון רוצה לנרמל את היחסים בין סעודיה וישראל"

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, אישר כי ארה"ב עדיין פועלת להשגת המטרה של "הסכם נורמליזציה בין ערב הסעודית לישראל". היועץ יבקר בסוף השבוע בערב הסעודית כדי לקיים שיחות עם מנהיגיה

שליטי סעודיה
שליטי סעודיה צילום: מאיר ברנשטיין - מ"ב מסעות

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, אישר כי ארה"ב עדיין פועלת להשגת המטרה של "נורמליזציה בין ערב הסעודית לישראל". הוא אמר בהצהרה במכון וושינגטון למדיניות המזרח התיכון, כי יבקר בסוף השבוע בערב הסעודית כדי לקיים שיחות עם מנהיגיה, מאחר ו"ארצות הברית רוצה לחזק את היחסים עם ריאד.

הוא הוסיף כי נציגים מהודו ומאיחוד האמירויות יבקרו גם בערב הסעודית כדי לדון ב"שיתוף פעולה בין ניו דלהי והמפרץ, כמו גם ארה"ב ושאר האזור".

סאליבן התייחס להזמנת נתניהו לבית הלבן ואמר:"אין תנאים לביקורו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בוושינגטון כדי להיפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן", וציין כי שוחח עם מקבילו הישראלי, ביום רביעי האחרון, באמצעות ועידה טלפונית, ונתניהו הצטרף לזמן מה לשיחה. הוא ציין שאם יהיה ביקור מתוכנן של נתניהו, זה יפורסם במועד המתאים.

סאליבן הדגיש כי ארה"ב תנקוט בכל האמצעים הנדרשים כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, אך ציין כי וושינגטון עדיין רוצה להגיע לפתרון דיפלומטי בנוגע לתוכנית הגרעין של טהראן.

סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה, כי בכירים אמריקאים תכננו ביקורים נפרדים בסעודיה, שיתחילו בביקורו של סאליבן, ולאחר מכן ביקור של שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן ביוני הקרוב.

 

 

 

 

סעודיה נורמליזציה ג׳ייק סאליבן ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד