י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"אין פתרונות קסם"

זה קורה: כך תדעו שפרצו לכם לוואטסאפ - WhatsApp

חוויתם ניסיון פריצה לחשבון הוואטסאפ שלכם בעת האחרונה? אתם לא לבד, מדובר בתופעה מוכרת ונרחבת • גיל מסינג מ'צ'ק פוינט' המומחה בתחום מסביר: "מחפשים שמות מעניינים, המניע בדרך כלל כספי"

זה קורה: כך תדעו שפרצו לכם לוואטסאפ - WhatsApp
אילוסטרציה צילום: pixabay

האם קיבלתם לאחרונה הודעה מאחד מאנשי הקשר שלכם, בה ביקש מכם קוד אימות בעל שש ספרות? במידה והתשובה לשאלה זו לדאבונכם היא חיובית, מדובר בניסיון פריצה לחשבון הוואטסאפ שלכם, ואותו איש קשר, בין אם מדובר באדם קרוב או רחוק מכם, נפל גם הוא בפח ואיבד את היכולת לשלוט על חשבונו.

גיל מסינג, ראש מטה בחברת 'צ'ק פוינט', הסביר וסיפר ברדיו 103FM על היקף התופעה. לדבריו, "ברמה הכי בסיסית, יש את המפתח שפותח את הדלת שבהיבט הזה אלו 6 הספרות שאסור לתת לאף אחד. אין שום סיבה בעולם שמישהו יקבל את הספרות האלה ובלעדיהן פשוט אי אפשר להיכנס. בהגדרות של הוואטסאפ יש משהו שנקרא אימות דו שלבי, דרכו אנו קובעים לעצמנו סוג של קוד שגם אם מישהו מצליח לפרוץ לנו לוואטסאפ, עדיין הוא צריך לעבור קוד נוסף שאנחנו הגדרנו".

בהמשך, הסביר עוד: "הם עובדים בשיטה של חוק המספרים הגדולים. כשאני נכנס לאנשי הקשר בוואטסאפ, אני רואה כמעט את כל האנשים שאותו בן אדם מתקשר איתם וכך מחשפים את השמות המעניינים, אנשים עם פרופיל גבוה מאוד, או לחילופין עושים חיפוש של ספרות, כי לפעמים אנחנו שולחים את הקוד שלנו לבנק. המניע הוא לרוב כספי, אבל זו גם דרך קלה להשיג הרבה מאוד קלה על הרבה מאוד אנשים".

"החלק המבאס באמת הוא שאין פה פתרונות קסם, זה עובד אך ורק דרך החברה עצמה - וואטסאפ", סיכם מסינג.

WhatsApp (וואטסאפ) WhatsApp וואטסאפ פריצה קוד אימות פריצה לחשבון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד