כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מגפת הסיגריות האלקטרוניות

משרד הבריאות מתכוון לצאת במלחמה נגד התופעה

בעקבות שני מקרי אשפוז שאחד מהם הסתיים במוות של נער בן 16, משרד הבריאות מתכוון להקים ועדה נרחבת שתעסוק בנושא סכנת הסיגריות האלקטרוניות שתגבש שורת צעדים

משרד הבריאות מתכוון לצאת במלחמה נגד התופעה
אילוסטרציה צילום: unsplash

סכנת הסיגריות האלקטרוניות צפה ועלתה בשבועות האחרונים בשיח הציבורי. לחץ ציבורי כבד מופעל על משרד הבריאות ועל הפוליטיקאים לעשות את הצעדים הנדרשים כדי להסדיר את התחום.

משרד הבריאות מתכוון לצאת במלחמה נגד הסיגריות האלקטרוניות באמצעות שורת צעדים. משרד הבריאות יקים ועדה נרחבת שתעסוק בסכנת הסיגריות האלקטרוניות.

האופציות ששוקלים במשרד הבריאות הן: איסור שיווק של סיגריות אלקטרוניות, איסור שיווק סיגריות אלקטרוניות בטעמים וחיוב תמונות מרתיעות על החבילות. מחקרים מראים שילדים מושפעים הרבה יותר מוויזואליה גרפית מאשר הרצאות ונאומים המסבירים מדוע העישון עלול לפגוע בבריאות.

בנוסף יוגבר נושא ההסברה להורים ובני נוער בבתי ספר. כן נשקלת הטלת קנסות על מי שימכור סיגריות אלקטרוניות בניגוד לחוק, וגם אכיפת ההנחיות של משרד הבריאות.

בשנה האחרונה חלה עלייה חדה במספר בני הנוער בגילאי 12-14 המעשנים סיגריות אלקטרוניות, והוא מוערך בכ-300%. משרד הבריאות הודיע כי כל האופציות שנשקלות יבחנו בקפידה יתר, וכי גם האפשרות המשפטית שלהן תיבחן.

הנושא צף ועלה לאחר מותו הטראגי לפני כחודש של הנער מידן קלר ברוך ז"ל בן ה-16 לאחר שעישן סיגריה אלקטרונית ומצא את מותו בבית החולים לאחר שחובר לאקמו במצב קשה מאוד. השבוע דווחנו על נער נוסף באותה שכבת הגיל שאושפז בבית החולים עם אי ספיקת ריאות בעקבות עישון סיגריה אלקטרונית. מצבו השתפר מאז ומוגדר בינוני.

משרד הבריאות סיגריה אלקטרונית סיגריות אלקטרוניות תופעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד